תלמיד חטיבת היובל בראש העין הותקף, לטענת אביו, אתמול בצהריים (רביעי) על ידי שלושה נערים אחרים שהגיעו מצויידים באמצעי תקיפה, ביניהם סכינים. רק בזכות התערבות הורה שעבר במקום האירוע הסתיים ללא פציעות חמורות. תלונה הוגשה במשטרה. מערכת החינוך בעיר, תיפתח מחר (שישי) בשיח למניעת אלימות.
2 צפייה בגלריה
מחאת ההורים נגד אלימות ליד חטיבת היובל
מחאת ההורים נגד אלימות ליד חטיבת היובל
מחאת ההורים נגד אלימות ליד חטיבת היובל
(צילום: יוסי דמארי)
לטענת אביו של הנער שהותקף וכן לטענת הורים נוספים, אחד משלושת הנערים התוקפים לומד ביובל גם כן ומתחילת השנה מטיל אימה על תלמידים אחרים ואף משתמש באלימות פיזית.
"כשאותו נער איים על חברים של הבן שלי לפני מספר שבועות, הוא שמע על זה והחליט להתערב ולא לאפשר לזה לקרות", סיפר אביו של הנער המותקף. "בתגובה, ניסה אותו נער לתקוף את הבן שלי אבל הוא הצליח לתפוס אותו עד שהגיעה מורה למקום ובהמשך החליטו להשעות את שניהם".
האב טוען כי אותו נער ניסה לנקום בבנו בחגיגות יום העצמאות כשיחד עם מספר נערים הם ניסו לתקוף אותו אך בעזרת סיוע של מספר אנשים האירוע הסתיים בשלום. אלא שהאירוע החמור ביותר התרחש אתמול.
"הבן שלי יצא משטח בית הספר לאחר מבחן, ופתאום הגיעו אליו אותו נער עם שני חברים שלו כשהם מצויידים במפתח ברגים, דוקרן וסכין וניסו פשוט לעשות עליו אמבוש", מספר האב. "כשאחד מהם התקרב לבן שלי הוא הצליח להדוף אותו ובמזל גדול באותו רגע היה שם הורה שהגיע לבית הספר וגרם לחבורת הנערים לקחת צעד אחורה. בינתיים הבן שלי נכנס בחזרה לבית הספר והמחנכת השגיחה עליו ואף ליוותה אותו לתחנת המשטרה עד שאשתי הגיעה אליו.
"מאז האירוע אנחנו מקבלים טלפונים והודעות מהורים נוספים שסיפרו שגם הילדים שלהם סובלים מאותו נער. זה נשמע מזעזע. היום לקחתי חופש מהעבודה, לקחתי אותו לבית הספר ואני מתכוון להחזיר אותו גם".

2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
הנערים חיכו לו מחוץ לבית הספר
(צילום המחשה: shutterstock)

איך האירוע משפיע עליכם?
"אשתי בכתה כששמעה על זה, הבן שלי משחק אותה קול אבל זה משפיע גם עליו, זה לא קל. אנחנו לא מכירים דברים כאלו. בית הספר עושה מה שהוא יכול אבל כנראה שגם הוא מוגבל. זו תחושת ייאוש וחוסר אונים".
בעקבות האירוע, הגיעו הבוקר הורים לרחבה שבין חטיבות גוונים ויובל, מחו נגד אלימות והניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר "זהירות, סכינים בבית ספר", ו"אפס סבלנות לאלימות". אם לילד בשכבה בה לומדים הילדים המעורבים באירוע אמרה: "זה נורא ואיום. אני בהלם. אם הייתי יודעת על האירועים הייתי מרימה את הכפפה והיינו פועלים עוד קודם".

קראו גם:

מעיריית ראש העין נמסר: "אתמול התרחש אירוע אלימות במרחב ציבורי בעיר בו מעורבים שלושה נערים מהעיר. אנו פועלים מול כל הגורמים המקצועיים והחוקיים ומטפלים באירוע בכלים המקצועיים ביותר. אנחנו מודעים לדאגת ההורים ונמצאים בקשר עם הנהגות ההורים.
"בהנחיית ראש העיר שלום בן משה, מחר, יום שישי, תפתח מערכת החינוך בבתי הספר בעיר, בשיח בנושא מניעת אלימות ומניעת התנהגויות סיכוניות. אנו פועלים באפס סובלנות לאלימות, לא ניסבול כל גילוי אלימות והמקרה מטופל במלוא החומרה".