עילאי גלזר בן ה-13 מפתח תקוה בילה עם חבריו לכיתה במדורת ל"ג בעומר, כשברגע אחד של מעשה קונדס של אחד החברים, הושלך ספריי שלג למדורה שגרם לפיצוץ אדיר.
2 צפייה בגלריה
עילאי גלזר
עילאי גלזר
עילאי גלזר
(צילום: דוברות שניידר)
עילאי שישב מרוחק באופן יחסי מהמדורה נפצע בעינו הימנית מהדף מהפיצוץ והובהל למרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקוה לניתוח חירום. מאז עבר כבר ניתוח נוסף וככל הנראה יזדקק להשתלת קרנית.
לדברי אודליה, אמו של עילאי, "עילאי הלך עם חברים לחגוג את ל"ג בעומר. אני באתי לשם לכמה דקות וראיתי אותו יושב על כיסא, רחוק מהמדורה. המשכתי משם למדורה של הבן הקטן שלי. מתברר שאחרי שעזבתי, אחד הילדים החליט לבדוק מה קורה אם מכניסים כל מיני חפצים לאש, וזרק לתוכה ספריי שלג. היה פיצוץ אדיר, ועף משהו שפגע לעילאי בעין ימין. כשזה נודע לי, חזרתי לשם מיד. כבר היו חובש ואמבולנס ונסענו לשניידר כשהוא עם חתכים בתוך העין ומחוץ לה וכוויות בפנים. אני מבקשת למסור להורים ולילדים שאסור להתעסק עם אש, ובוודאי לא להשליך לתוכה ספריי שלג. זה מסוכן מאוד".

2 צפייה בגלריה
בית החולים שניידר
בית החולים שניידר
בית החולים שניידר
(צילום: גיל לרנר)

קראו גם:

לדברי פרופ' אורי אלבז, רופא בכיר ביחידה לרפואת עיניים במרכז שניידר: "בסביבות השעה 12 בלילה הוקפצתי לבית החולים לנתח את עילאי. לצערי, יש פגיעה עמוקה בקרנית וגם בעדשה. עילאי יצטרך ניתוחים נוספים, כולל השתלת קרנית. אני מעריך שיש לו סיכוי לחזור לראות, כי הרשתית לא נפגעה, אבל חבל שהדבר הזה קרה בכלל. זה מקרה מצער מאוד של פציעה מיותרת, שמדגיש את הסכנה בהשלכת תרסיסים לאש".