כעס רב בקרב הורים בבית הספר נופרים. הסיבה לטענתם: ליקויי בטיחות בבית הספר, ליקויים משמעותיים בניקיון השירותים, עזיבת מורות והחלטות מקצועיות שנויות במחלוקת של המנהלת. כאות מחאה הושבתו הלימודים במקום ביום שישי האחרון.
2 צפייה בגלריה
מחאת הורי בית ספר נופרים ראש העין
מחאת הורי בית ספר נופרים ראש העין
מחאת הורי בית ספר נופרים ראש העין
(צילום: באדיבות ההורים)
ההורים טוענים כי הכשלים מבחינתם החלו עם פתיחת בית הספר לפני כשלוש שנים אלא שאז פרצה מגפת הקורונה ששימשה כתירוץ עבור הצוות הניהולי במקום. אך גם כשבית הספר חזר לפעילות סדירה, הבעיות נותרו בעינן לדבריהם.
"מזה שמונה חודשים אנו מציפים תלונות וליקויים בניהול ובתפקוד בית בספר ולא זוכים למענה ראוי מצד העירייה והן מצד מפקחת משרד החינוך", אומרים חברי הנהגת ההורים.
באילו ליקויים מדובר?
"קודם כל מדובר בליקויים בטיחותיים, כמו ילדים בכיתה א' שנמצאים בקומה השנייה, שנאלצים לעלות ולרדת עם התיקים במדרגות, ואם לא די בכך אז בחלונות הכיתה לא היו מעצורים כלשהם או סורגים שימנעו נפילה חלילה. בנוסף, באותו גרם מדרגות בו משתמשים מרבית תלמידי בית הספר אין אפילו פסים מונעי החלקה. ישנם גם ליקויים בנושא הניקיון כשהילדים מגיעים לשירותים מזוהמים בבוקר, וחלק מהם לא נכנסים לשירותים לאורך כל היום.
"מעבר לתנאים הפיזיים במקום, גם הניהול לוקה בחסר. ישנם ילדים שאמורים לקבל פרטני ולא מקבלים, מקצוע האמנות נעלם לטובת שלוש שעות מוזיקה בשבוע, ירדה שעת לימודים אחת לכל הכיתות, מורות לא מגיעות לכיתות כשכתוצאה מכך ילדים בכיתה א' או ב' נשארים שעה ללא השגחה כשיעור חופשי, ובכלל יש תחלופה גדולה של המורות במקום. הילדים בכל שנה מקבלים מורה אחרת. חשוב לציין שאין לנו דבר נגד צוות ההוראה עצמו בבית הספר, ההפך הוא הנכון והוא האור שלנו במוסד החינוך".
2 צפייה בגלריה
מחאת הורי בית ספר נופרים ראש העין
מחאת הורי בית ספר נופרים ראש העין
מחאת הורי בית ספר נופרים ראש העין
(צילום: באדיבות ההורים)
קראו גם:
ההורים טוענים כי בחודשים האחרונים הגיעו לפגישות עם הגורמים הרלבנטיים בעירייה, בבית הספר ובמשרד החינוך אך לא קיבלו תשובות מספקות. הקש ששבר את גב הגמל מבחינתם הייתה תשובה שקיבלו לפני כשבועות אחדים לבקשתם להחליף את המנהלת במקום, שושנה בן צור, אך נענו כי יש להמשיך ולהסתדר עם המנהלת הנוכחית.
לכן הוחלט בהנהגת ההורים להשבית את הלימודים ביום שישי האחרון, כשבנוסף נתלו שלטים עליהם נכתב בין היתר "כן בית ספר צומח , לא בית ספר צונח", ו-"כל ילד צריך מבוגר שיאמין בו וכל מורה צריכה מנהלת שתתמוך בה".
"אנחנו חודש לפני סיום הלימודים ולא נותר לנו אלה לפעול בצעדים דרסטיים יותר למרות שזה הדבר האחרון שרצינו להגיע אליו", הוסיפו חברי ההנהגה. "ההורים כבר לא יודעים מה לעשות ורבים מהם הגישו בקשות העברה לבתי ספר אחרים. בית הספר נמצא 5 דקות הליכה מבתיהם של התלמידים ובכל זאת הורים מעדיפים לקחת אותם רחוק יותר, והעיקר שלא ילמדו בו".
ממשרד החינוך נמסר: "המשרד קשוב היטב לנושא ולטענות העולות מן השטח. מדובר בנושא מורכב שהטיפול בו מתבצע מול מספר גורמים ומלווה באופן ישיר על ידי הנהלת המחוז ומפקחת ביה"ס".
כל העדכונים - חדשות ראש העין