חשד להשפלה וביזוי פעוטות בגן פרטי בראש העין: מתיעוד של מכשיר הקלטה בגן נשמעת אחת הסייעות שרה "אלוהים שלי רציתי שתדע, איזה זבל של ילדה", ובמקרה אחר "את יודעת מה אומרים, רגל גדולה- ז.. גדול". בימים האחרונים הוגשה תלונה במשטרה, שחוקרת את האירועים בגן.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
"אנחנו בחרדות". גן ילדים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
מכשיר ההקלטה הוכנס לגן על ידי הורים לפעוטה שחשו שמשהו אינו כשורה. "הכנסנו את הבת שלנו לתקופת הסתגלות בגן אחרי המלצות שקיבלנו", אומר האב. "בסיור שערכנו שם כולן נשמעו מקסימות. ביומיים הראשונים הבת נשארה עם אשתי בגן, אבל ביום השלישי השארנו אותה כבר לבד למשך שעתיים. היא חזרה משם עם עיניים נפוחות ובוכייה. אשתי אמרה שאולי משהו לא תקין, אבל אני אמרתי שהכל בסדר וניסיתי להרגיע אותה".
"החלטנו לשים מכשיר הקלטה ושמעו בכי של הילדה, ושאין יחס חם לילדים שבכו הרבה זמן מבלי שמישהו הרגיע אותם. יום למחרת חטפנו זבנג מכל ההקלטות ששמענו". בין הציטוטים שתועדו במכשיר ניתן לשמוע "איזה כף רגל גדולה יש לו. כמו של פיל. את יודעת מה אומרים, רגל גדולה ז.. גדול", ו-"שמנו שלוש סריחות אחת אחרי השנייה, באמת שורה של סריחות".
"הילדה בכתה יותר מ-30 דקות עד שנרדמה. במקרה אחר היא נשארה בכיסא אוכל פרק זמן מסוים כשהמטפלות עסוקות בעניינים אחרים וכמעט נפלה".
מה הרגשתם באותו רגע?
"נחרדנו מאוד והדבר הראשון שאמרנו זה שמוציאים אותה מהגן".
כיצד פעלת?
"פניתי למנהלת הגן שבהתחלה גוננה על המטפלות, אבל בהמשך היה נראה שהיא מזועזעת. לאחר מכן הגשתי תלונה במשטרה".
עד כמה האירועים משפיעים עליכם? על הילדה?
"הוצאנו את הילדה משם, כרגע בעבודה שלי תומכים ומאפשרים לי להישאר איתה, כך שבכל יום אנחנו נאלצים למצוא סידור אחר.
קראו גם:
"אנחנו בחרדות. מהיומיים-שלושה שהייתה בגן, הילדה חזרה כמה חודשים אחורה מבחינת השינה והתחילה להתעורר בצעקות. אנחנו בחששות גם מכל גן אחר שבו נרצה לשים אותה. היא הדבר הכי יקר שלנו וכשמתעללים בילדה שלי, ומבחינתי זו התעללות גם אם לא פיזית, אנחנו חוששים".
ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך נמסר: לידיעתנו מהמשטרה עולה כי בצפייה במצלמות של אותו היום לא נצפתה אלימות ומניסיון שלנו התיק ילך לסגירה, כי קללות, שירים מבזים והשפלה הם לא עילה למעצר והרחקה מהגן. זה חינוך לגיטימי ומתקבל במדינת ישראל".
גם חבר הכנסת אופיר כץ התייחס לאירועים ומסר כי: "כל יום אנחנו רואים איך התופעה הזו מתרחבת וגדלה. עוד ועוד פעוטות חוטפים, ועוד הורים נכנסים למעגל הכואב הזה. בימים האלו אנחנו מכינים בכנסת לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שלי שקובעת עונש מינימום של מאסר בפועל למתעללות, לא עוד עבודות שירות, קנסות ומאסר על תנאי. שכל מתעללת תדע שהיא הולכת לכלא! לצערי משרד המשפטים עדיין מתנגד, מוכרחים להעביר אותה".
ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה כל התעללות ופגיעה בחסרי ישע ובהתאם, כל תלונה המתקבלת בהקשר זה נבדקת ונחקרת ביסודיות, ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת, וכך גם תלונה זו. מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שמתנהלת בימים אלו, עד כה בוצעו מספר פעולות, לרבות צפייה בחומרי תיעוד. נמשיך לחקור את המקרה במטרה להגיע לחקר האמת".
מעו"ד חן פלצ'י המייצג את בעלת הגן נמסר: "מרשיי הינם בעלים של גני ילדים מזה 30 שנה וטיפלו וטיפחו דורות של ילדים. מעולם לא הועלתה כנגד ו/או כנגד מי מעובדות הגן כל טענה. מרשיי מגנים כל אירוע של אלימות מכל סוג לרבות אלימות פיזית או מילולית.
"עסקינן בזוג הורים שהגיעו להתרשם מן הגן, כאשר מיד עם הגעתם סיפרו כי עברו מגן אחר לאור סיבות שמצנעת הפרט לא יפורטו. ההורים התרשמו לחיוב, רשמו את בתם לגן והחלו להביאה לימי הסתגלות. לאחר שלושה ימים הגיע אביה של הילדה וסיפר למרשתי כי הסווה בתיקה, אשר היה מונח בארון סמוך למטבח, מכשיר הקלטה ושמע בו את ביתו בוכה וכן את דברי הסייעות ששוחחו ביניהם ומיד פנה למשטרה בהגשת תלונה. מרשתי, אשר לא היה לה דבר להסתיר, הציעה להורים לצפות מצלמות והם אכן עשו כן ולא נצפתה שום אלימות מכל סוג שהוא.
"מרשתי שוחחה עם המטפלות ואלה סיפרו כי שוחחו ביניהם במטבח ולא ליד הילדים והוקלטו בהאזנת סתר, לאור האמור לעיל, מרשתי חידדה את כללי ההתנהגות והאופן בו יש לדבר ולהתנהל בגן, אופן מכבד ונעים הליכות, החליפה את מערכת המצלמות בגן למערכת צפייה אונליין בה כל הורה יוכל לצפות בכל זמן נתון, והסייעות עזבו את הגן ואינן מועסקות עתה על ידי מרשיי. בנוסף, מרשתי ערכה אספת הורים לכלל הורי הגן שהביעו אמון מלא במרשתי ובצוות הגן ואלה מוקירים ומעריכים את פועלה. מרשתי מצרה על אופן הצגת הדברים והמהומה".
כל העדכונים - חדשות ראש העין