כעס רב בקרב הורים בראש העין על העירייה בעקבות עדכון שזו הוציאה על תגבור האבטחה בעיר, כשלטענתם מדובר בפעולות לא מספקות. השבוע (שלישי) אף נערכה הפגנה בנושא בסמוך לבניין המועצה בה נכחו עשרות הורים עם ילדיהם.
2 צפייה בגלריה
המשפחות בהפגנה השבוע
המשפחות בהפגנה השבוע
המשפחות בהפגנה השבוע
(צילום באדיבות תושבים)
כאמור, ביום שני פרסמה העירייה הודעה ברשתות החברתיות לפיה "לאור האירועים הביטחוניים האחרונים, אגף הביטחון שקד ובנה בחודש האחרון תוכנית תגבור לעת הזו לאבטחה העירונית בדגש על מוסדות חינוך בכלל וגני הילדים בפרט.
קראו עוד >>>
עיקרי התוכנית הם: אבטחה חמושה צמודה לאשכולות מעל 5 גני ילדים, באשכולות מתחת ל5 גנים תתוגבר האבטחה והסיורים, הגדלת מערכי הסיור של ניידות האבטחה החמושות ברחבי העיר בדגש על מוסדות חינוך, בניית מערך חסימות פיזיות בכניסות וביציאות מהעיר. זאת בנוסף לשיטור העירוני והפקחים המסיירים ברחבי העיר".
אלא שתושבים רבים ראו בהודעה זו כהודעת סרק. "כתבו הרבה ולא כתבו כלום", ציין אחד התושבים ותושבת אחרת הוסיפה "אם מחבל רואה אשכול של 4 גנים הוא לא יכנס אבל אם זה אשכול של 5 גנים אז כן? מספיק עם ההפקרות שלכם".
עוד לפני הודעת העירייה, הודיעו הורים כי יגיעו להפגין מול רחבת העירייה בנושא האבטחה במוסדות החינוך, ואכן שעות ספורות לאחר פרסום ההודעה, הגיעו עשרות מהם עם ילדיהם וקראו לבכירי העירייה לפעול כדי להגביר את תחושת הביטחון. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר "ראש העין נרדמת בשמירה" ו-"היעדר בביטחון זה אסון".
2 צפייה בגלריה
לא רק עניין של קריטריונים
לא רק עניין של קריטריונים
לא רק עניין של קריטריונים
(צילום באדיבות תושבים)

"ראש העירייה, יחד עם המנכ"ל ובכירים נוספים הגיעו לדבר איתנו, הקשיבו ואז גילינו שבישיבת המועצה הם החליטו להמשיך עם אותן החלטות. הם לא באמת התייחסו", אומרת לילך יעיש, תושבת העיר ופעילה עירונית וארצית בעניינים הקשורים לגני ילדים.
מה למעשה כל כך מכעיס אתכם?
"באשכולות של 5 גנים ומעלה הם צריכים לספק אבטחה בכל מקרה. הבעיה היא באשכולות של 3 ו4 גנים. מה איתם? לאורך זמן גילינו ליקויים בתפקוד הסיירים בשטח ולחצני מצוקה שכלל לא עובדים.
"מנכ"ל העירייה אומר שיש לגננת מספר טלפון שאליו היא יכולה לחייג במצב חירום. אמרנו לו 'נראה לך הגיוני שהגננת שבמצב שגרה צריכה להשתלט על 30 ילדים, תתחיל לחפש גם בשעת חירום את הטלפון שהיא צריכה להתקשר אליו? הלחצן הרבה יותר נגיש'.
"הפתרונות של העירייה לא מספקים, התשובות לקוניות והם נמנעים מלהגדיל ראש ולעשות מעבר. הם הולכים רק על פי הפעולות המינימליות, להבדיל מרשויות אחרות שעושות יותר. בעירייה מבטיחים הבטחות ובפועל אנחנו מקבלים כל בוקר פניות שהדברים לא קורים כמו שנאמר. אומרים דבר אחד ועושים משהו אחר ואין פיקוח על זה. אנחנו משלמים על שמירה ולא רואים אותה כמו שצריך".
תושב שכונת פסגות אפק, זהר ראובני, הוסיף: "לאור העובדה שהעירייה לא נותנת מענה מספק ומתעקשת להתעלם מהמצב הביטחוני במדינה ובאזור קו שאנחנו חלק ממנו, החלטנו לפעול. לצערנו, רק ככה נצליח לגרום לעירייה להבין שהילדים שלנו חייבים להיות בטוחים ומוגנים.
"תושבי ראש העין דורשים ובצדק אבטחה צמודה וחמושה לכל מוסד חינוכי בעיר, סיורים 24/7, מערך אבטחה מיומן, הוספת מוקדנים ותצפיתנים במוקד, טיפול בלחצני המצוקה והאינטרקום במוסדות החינוך ודרישה של העירייה והמשטרה לנוכחות צה''ל על הגדר באופן שוטף".
עדי אביני, סגן ראש העירייה ויו"ר ועדת הכספים, אמר בתגובה לדברים: "אישרנו תוספת של מיליון שקלים. ברור שהכסף הזה לא יספיק, ברור שהכסף הזה לא נותן פתרון אופטימלי מושלם כי אין כזה.
"אנחנו נבחן את העבודות וההתארגנות בשטח ואם יהיה צורך מאוד רציני והמצב הביטחוני ימשיך להיות בעייתי אז ברור שאנחנו נתכנס ונמצא מקורות תקציביים נוספים, כולל בקיצוץ בתחומים אחרים כי הביטחון של התושבים ושל הילדים בפרט הוא הדבר שהכי חשוב לנו".
מעיריית ראש העין נמסר: "לחצני המצוקה בגני הילדים בהליך רכש שיסתיים בקרוב ובכל גני הילדים יהיו לחצני מצוקה תקינים. עד אז, הגננות קיבלו טלפון ישיר ליצירת קשר במקרה חירום.
"מועצת העיר אישרה העלאת תקציב הביטחון בעוד מיליון ש"ח בכדי לתגבר את מערך הביטחון העירוני ולהגברת תחושת הביטחון של התושבים".
לכל העדכונים - חדשות ראש העין