המאבק על פתיחת עסקים בשבת במרכז "שפיר": תושבים בשכונת פסגות אפק פתחו עצומה עליה חתמו מאות תושבים הקוראת להשאיר את העסקים פתוחים בסופי השבוע.
1 צפייה בגלריה
מרכז שפיר בראש העין
מרכז שפיר בראש העין
מרכז שפיר בראש העין
(צילום: מתן דויטש)
"האוכלוסייה המגוונת בפסגות ובעיר בכלל מחייבת מתן מענה לכולם ובכלל זה פתיחת עסקים בסופי שבוע", נכתב בעצומה. מנגד, גם רבנים בעיר ממשיכים לפעול בנושא ופנו שוב לראש העירייה.
כזכור, לפני למעלה משבוע דיווחנו על פנייתם של תושבים בעיר באמצעות סגן ראש העירייה לשעבר חנניה צפר, לראש העירייה ולחברי המועצה בבקשה למנוע פתיחת עסקים במרכז שפיר בשבתות. צפר ציין בפנייתו כי "פתיחת עסקים בשבת בלב השכונה, הינה פגיעה קשה ברגשותינו המשנה את אופי השכונה, ובקשתנו לכבד את הסטטוס קוו".
בעקבות כך, פתחו לאחרונה תושבים בפסגות אפק עצומה הקוראת להותיר את המצב על כנו ולאפשר לאותם עסקים לפעול בסופי השבוע. בעצומה עליה חתמו למעלה מ-500 תושבים נכתב בין היתר כי "לפי חוק העזר העירוני אין שום מניעה לפתוח עסק בשבת וכי מבדיקות שלנו אין כוונה לעירייה להתערב בסוגיה זו - השיקול היה ונשאר של בעל העסק.
על כן, לדעתנו יש מקום לחזק את בעלי העסקים שישמעו קול נוסף, את הקול שלנו, התושבים שצורכים את שירותיהם בסופי שבוע".
קראו גם:
יוזמי העצומה הוסיפו: "אין אנו מגיעים להתריס או להתכווח, אין כאן מקום לעשות דווקא, יש לכבד את צורכי הציבור הדתי עם זאת, ראוי ונכון שבעלי העסקים ידעו ויכירו כי גם מכתבי תמיכה יוצאים עבורם ולא רק קריאות לסגור את העסקים".
בתוך כך, הגורמים הדתיים בעיר ממשיכים מנגד במאמציהם במאבק והשבוע נערך כנס בהשתתפות כ-20 רבני קהילות ואנשי דת, תושבי רעש העין, בסיומו הם חתמו על התנגדות לפתיחת העסקים בשבתות, אותה העבירו לשלום בן משה.
"פתיחת עסקים בשבת בלב השכונה הינה מטרד פגיעה ביום המנוחה ופגיעה קשה ברגשות הציבור, עובדה המשנה את אופי השכונה, ובקשתנו מכם לכבד את הסטטוס קוו", ציינו במכתב.
מטעם חברת שפיר נמסר בתגובה: "מרכז שפיר סנטר בראש העין פועל לטובת ולרווחת כלל תושבי העיר, על פי החוק, תוך התחשבות מרבית בכלל הציבור. יודגש כי לא מוכרת לנו פניה בעניין זה".
כל העדכונים - חדשות ראש העין