סערת שבת חדשה בראש העין? חנניה צפר, מי ששימש בעבר כסגן ראש העירייה ויו"ר סיעת ש"ס המקומית, פנה בימים האחרונים בשם תושבים בעיר, בעיקר מפסגות אפק, אל ראש העירייה וביקש ממנו למנוע מעסקים במרכז שפיר לפעול בשבתות.
1 צפייה בגלריה
מרכז שפיר ראש העין
מרכז שפיר ראש העין
מרכז שפיר ראש העין
(צילום: מתן דויטש)
כידוע, במרכז שנחנך לא מכבר, פועלים מספר עסקים ומסעדות בסופי השבוע אלא שכעת טוען צפר, היום פעיל חברתי, כי מדובר בפגיעה בקדושת השבת ובשינוי הסטטוס קוו הקיים מזה שנים רבות.
בפנייתו ציין כי "בשכונה וסביבתה רוב יהודים גאים בשמירה על ערכי התורה, המסורת והיהדות ולכן עורכים ברית מילה להולדת הבן, ובר מצווה בגיל 13...כך שפתיחת עסקים בשבת בלב השכונה הינה פגיעה קשה ברגשותינו השמנה את אופי השכונה, ובקשתנו לכבד את הסטטוס קוו".
עוד הוסיף צפר: "גם בעלי עסקים חילונים המתחרים במרכז שפיר מתנגדים לפתיחת עסקים בשבת אם משום פגיעה בשיוויון תחרות מסחרית ואם משום פגיעה רגשית בצרכנים תושבי השכונה. בנסיבות אלו הסמכות של ראש העיר הנכבד ושל חברי העירייה לפעול מול מרכז שפיר להפסקת עסקים בשבת".
קראו גם:
סגן ראש העירייה לשעבר אמר למיינט ראש העין כי "ראש העירייה מחוייב לשמור על הסטטוס קוו", וזאת בהמשך לסעיף בחוק העזר העירוני לפיו "רשאית רשות הרישוי להגביל בימי מנוחה את שעות הפתיחה של עסק אם ראתה שפתיחתו מהווה מטרד". צפר אומר כי "מעבר לפגיעה בכבוד השבת, דיירים הגרים מעל המרכז מתנגדים משום פגיעה באיכות חייהם בעקבות הרעש".
מצד שני, בפסגות אפק מתגוררים תושבים רבים שאינם שומרים שבת ומעוניינים לבלות עם משפחתם ביום החופשי שלהם מתוך מחשבה של 'חיה ותן לחיות'.
"רוב תושבי שכונת פסגות והסביבה הם שומרי תורה ומסורת. בשכונה יש בתי כנסת ובתי מדרשות וחילול שבת זה פגיעה ביום המנוחה. ידוע לכל תושב חדש שבא לגור בעיר, שראש העין בכללותה הינה בעלת צביון דתי ומסורתי ועל דעת כן הם מחויבים לסטטוס קוו הקיים. בשביל פיצה או גלידה לא מחללים את השבת ומשנים את אופי העיר. מי שבכל אופן רוצה, אף אחד לא מונע ממנו לקנות והוא יכול לנסוע לכפר קאסם או לכפר סבא".
מחברת שפיר נמסר: "מרכז שפיר סנטר בראש העין פועל לטובת ולרווחת כלל תושבי העיר, על פי החוק. יודגש כי לא מוכרת לנו פנייה בעניין זה".
תגובת העירייה תובא לכשתתקבל.
כל העדכונים - חדשות ראש העין