שולה קליין, גימלאית של צה"ל שהשתחררה בדרגת סגן אלוף, הגיעה אתמול (ראשון) להפגין לבדה מול ביתו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ בראש העין. לדבריה, בשל הפגנת היחיד שלה היא עוכבה בתחנת המשטרה למעלה מארבע שעות.
1 צפייה בגלריה
שולה קליין
שולה קליין
שולה קליין
(צילום: פרטי)
קליין, בת ה- 71 מכפר סבא, נוהגת להפגין לעיתים קרובות מול ביתו של גנץ בראש העין, וזאת במחאה על אי פתיחת חקירה בפרשת הצוללות. "בידיו של גנץ לתת הוראה לפתיחת ועדת חקירה בנושא הצוללות שהוא נושא קריטי ומחריד. אני דורשת ממנו לקיים את מה שהוא יכול לעשות בעצמו", היא אומרת ל"מיינט ראש העין".
קראו גם:
אמש הגיעה קליין שוב להפגין מול ביתו של גנץ ולדבריה למרות שהייתה שם לבדה, עוכבה ע"י המשטרה, לטענתה בפעם השישית.
"אני עומדת על זכותי לעמוד ברחוב עם דגל ושלט קטן והמשטרה ערב אחרי ערב אומרת לי ללכת משם", היא מספרת. "אומרים לי להפגין במרחק של כמה מאות מטרים מהבית שלו בהוראת מפקד המחוז. אני לא מפריעה לסדר הציבורי ולא מאיימת על שלום הציבור. אני עומדת על המדרכה ממול עם שלט קטן ושותקת. לא צועקת, לא מדברת ולא שרה, ובטח שלא מאיימת. בשביל להפגין מאות מטרים מהבית שלו אני יכולה גם ליד הבית שלי אבל אני רוצה לעשות זאת מול הבית שלו".
אם ככה מדוע עצרה אותך המשטרה?
"ככה. כתוב 'הפרעה לשוטר במילוי תפקידו' ו-'אי ציות לשוטר'. אני רוצה להבהיר- בשלוש הפעמים האחרונות שעצרו אותי הם התחילו לעבוד על הפן הרגשי. אמרו לי שיש להם כל כך הרבה עבודה, ואני גוזלת מהם כח אדם ומעסיקה אותם. התשובה שלי בתור אחת שעסקה בניהול היא שצריך לקבוע סדר עדיפויות ולא יכולים להפיל עליי רגשות אשם. אין לי כאלו. אם בראש העין יסתובב מחבל, והמשטרה לא תתפוס זה לא בגללי, זה בגלל מפקד המחוז ששולח כוחות כדי לעצור אותי לא בניגוד לשום חוק".
מה קרה אתמול?
"אתמול הייתי לבד ועצרו אותי ארבעה שוטרים. למשטרה יש מפקדים שיחליטו מה סדר העדיפויות. אם אני שולה קליין, בת 71 מהווה איום יותר ממחבל, אז שיטפלו בי. אתמול ישבתי יותר מ 4 שעות בתחנה על כלום. רוב הזמן ישבתי ולא עשיתי שום דבר. מתוך כל השהות שלי שם חקרו אותי אולי במשך 20-30 דקות".
בפוסט שהעלתה קליין לרשת החברתית לאחר השהות שבילתה בתחנת המשטרה היא כתבה: "אני כאן גם כדי לעמוד על זכותי לעמוד, עם או בלי סממני מחאה, בכל מקום בארץ הזו, בסייגים שהטיל הבג"צ, בכל זמן ועם מי שאני רוצה, אתמול, עד דקות לפני שעוכבתי עמדתי רק עם עמוד החשמל השכונתי, ושום סנ"צ לא יוכל למנוע זאת ממני, גם כשאני בכלוב אני אצל גנץ. הורי יכלו למשטרה הבריטית, אותי לא ישברו שוטרי אוחנה".
איזה תחושות עוברות עלייך אחרי מה שקרה אתמול?
"בפן הרגשי, אני גאה מאוד במה שאני עושה. בכל התחומים האחרים, הפיזיים, אני עוטה על עצמי בועה . לא קר לי, לא חם לי, אני לא רעבה ולא צמאה. אתמול אישרו לי לקחת שני תשבצי הגיון אבל בלי כלי כתיבה כי זה כלי נשק".
תחזרי לבית של בני גנץ?
"בוודאי. הערב אני שם".
חוששת ממעצר נוסף?
"לא חוששת, אני יודעת שזה יקרה אבל אין לי שום חשש. החשש שלי זה מה שקורה במדינה ואיך אנחנו מאבדים אותה".
ממשטרת ישראל נמסר כי, "המפגינה עמדה במקום אסור שעה שהפגינה והפרה את הנחיות בג"צ בנוגע למחאות מול ביתם של אנשי ציבור. גם לאחר שהתבקשה לעזוב את המקום, סירבה ועוכבה וכשסירבה לעיכוב, נעצרה והובאה לתחנת המשטרה. משטרת ישראל תאפשר את זכות המחאה אך לא תאפשר הפרה של החוק".
לעדכונים - חדשות ראש העין