האזין והציל: מגיש הרדיו החרדי ותושב ראש העין ישי דריקס, הציל מאזינה בת 80 שעלתה לשידור במהלכו חוותה, על פי כל התסמינים, אירוע לבבי.
1 צפייה בגלריה
דריקס על המיקרופון
דריקס על המיקרופון
דריקס על המיקרופון
(צילום ניסים דורון)
הדרמה התרחשה ב-4 בנובמבר, אז הגיש דריקס את תוכניתו היומית 'מצב הרוח' בתחנת הרדיו החרדית 'ערוץ 2000'. כמה דקות לפני סיום התכנית עלתה לשידור קשישה בשם זוהרה. "אני מאוד מבקשת שתבקש מהרב ומכם שתתפללו עליי", פתחה את דבריה. "אני לא מרגישה טוב, יש לי לחץ, כאבי ראש. מה שאני מרגישה זה שאני מזיעה, כאב ראש, לחץ בחזה, אני לא יודעת להגיד לך מה יש לי . אני לא יכולה לאכול ולא יכולה לישון".
קראו גם >>
דריקס (28) שהבין כי משהו לא תקין שאל את הגברת אם היא חוששת להתפנות לבית חולים והיא השיבה שהיא מפחדת בגלל הקורונה. הוא שאל את זוהרה אם יוכל ליצור איתה קשר בסיום התכנית וכך עשה. לאחר שהמאמצים להעלות בוועידה את הרב פירר כשלו, הועלה על הקו יועץ רפואי בשם הרב יוסי ערבליך ששאל את זוהרה מספר שאלות כשבסיומן ביקש ממנה בדחיפות להתפנות לבית החולים.
"זוהרה עברה צינתור וכעת מרגישה טוב יותר ברוך השם", אומר דריקס. "בדיעבד התברר לנו כי הרופא שקיבל אותה אמר שהגיעה בזמן ובמידה והייתה מגיעה מאוחר יותר יכול להיות שהעניינים היו מסתבכים. כמה ימים לאחר מכן היא עלתה לשידור והודתה לנו".
כיצד זיהית בשידור שמדובר במקרה חריג שמצריך טיפול מיידי?
"כל הסימנים היו על השולחן. היו לה כאבים, לחצים בחזה, לא אכלה כמה ימים, לא יכלה לזוז והיא חלשה. זה כבר מראה שיש פה משהו. מדובר באישה מבוגרת, חסרת אונים, שפחדה להגיע לבית חולים".
אתה למעשה זה שהציל לה את החיים.
"כן, זה מרגש מאוד, אבל מדובר כאן במשהו שכל אדם צריך לעשות. להיות פחות אדיש אחד כלפי השני ויותר קשובים. לנהל שיחות קצת יותר עמוקות עם אנשים ושם אפשר להבין דבר מתוך דבר ולהסיק מסקנות בהתאם".
אתה שוקל הסבה מקצועית או שאתה נשאר בתחום התקשורת?
"תחום התקשורת זה תחום העיסוק שלי. בשעות הפנאי אני מסייע ליתומים ואלמנות בין השאר בעזרה לקיום בר מצווות. הרבה אמרו לי 'תלמד קצת, אתה יכול להיות יועץ רפואי' אבל זה לא אני. אני מקבל המון שיחות מאנשים ואני רק משתדל להקשיב. לפעמים בדרך הזו ובמיוחד בתקופה הזו של הקורונה באמצעות אותן שיחות אנשים מוצאים את הפתרונות עבורם".
לכל העדכונים - חדשות ראש העין