חובבי הנחשים לא יאמינו: נחש מסוג זעמן מטבעות יוצא דופן התגלה בראש העין. מדובר בנחש, שלדברי לוכד הנחשים הוותיק, גדעון דעבול, טרם נראה בארץ. זאת לאחר שבשבועיים האחרונים לכד שני נחשי צפע בפתח תקוה. עכשיו זו התקופה הכי מסוכנת. לפני חודש וחצי-חודשיים בקעו הביצים וכעת הם מחפשים מזון כדי לעבור את עונת החורף", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
זעמן מטבעות בראש העין
זעמן מטבעות בראש העין
זעמן מטבעות בראש העין
(צילום: באדיבות גדעון דעבול)
קראו גם:
המחזה יוצא הדופן נגלה לעיניו של דעבול במהלך שבוע שעבר. "התקשר אליי תושב רחוב רמב"ם בראש העין ואמר שראה נחש נכנס בין הקורות הסמוכים לביתו ונעלם לו", מספר הלוכד המנוסה. "אמרתי לו שאם זה צפע הוא לא יזוז, ואילו זעמן מטבעות שגם די נפוץ במדינתנו בדרך כלל בורח מהר. התושב טען שהוא זחל אבל לא במהירות גבוהה. הוא ביקש שאגיע כי לא רצה לקחת סיכון".
הלוכד הזדרז למקום, והופתע ממה שגילה. "הגעתי אליו תוך זמן קצר ואיך שהתחלתי לחפש בין הקורות אני רואה נחש משונה. הוא מסתכל עליי ואמרתי 'מה זה צריך להיות? לא נתקלתי בנחש כזה'. הבחור חשב שאני צוחק עליו. לקחתי מקל והתחלתי לאט לאט להוציא אותו, אבל פתאום הוא התחיל לזחול במהירות. רדפתי אחריו לאורך כמה מטרים ואפילו מעדתי מספר פעמים בגלל המכשולים שהיו בדרך. הצלחתי לתפוס אותו בסופו של דבר אל מול המבט ההמום של התושב".
לדברי דעבול, "מדובר בנחש נדיר שאף אחד לא לכד בארץ. על גבו של זעמן מטבעות אמורים להיות כתמים דמויי מטבעות לכל אורכו, אך אצל הנחש המדובר יש קטע ללא מטבעות. כשגם המטבעות עצמן שונות ממטבעות בזעמן רגיל".
2 צפייה בגלריה
זעמן מטבעות בראש העין
זעמן מטבעות בראש העין
זעמן מטבעות בראש העין
(צילום: באדיבות גדעון דעבול)
מה גרם לו להגיע דווקא לראש העין?
" אין לי מושג איך הגיע לשם, זה המזל שלו כנראה. אולי הזדווג עם נחש מזן אחר. יש הכלאות כאלו".
איך ההרגשה לתפוס נחש כזה?
"אני כל כך מאושר, זה נחש יוצא דופן. יש לי חבר, חולב נחשי צפע, ששלחתי לו את התמונה של הנחש והוא התלהב מאוד. גם הוא אמר לי שאף אחד לא תפס נחש כזה בארץ. פרסמתי את התמונות שלו בדף הפייסבוק שלי ומיד קיבלתי טלפונים מלוכדי נחשים שהתרשמו ושאלו שאלות לגביו".
מה אתה מתכוון לעשות איתו?
"למרות שהוא מיוחד מאוד, אני אתפוס יום טוב שלא יהיה גשום ואשחרר אותו חזרה לטבע. זו חיה מוגנת".
זעמן מטבעות איננו נחש ארסי, אך יש לזכור כי בשבוע האחרון לכד דעבול שני נחשי צפע בפתח תקוה הסמוכה, והוא מסביר כי למרות שנהוג לחשוב שעונת הסתיו איננה עונת הנחשים, דווקא עכשיו בוקעים נחשים מהביצים ומחפשים מזון כדי לעבור את החורף: "יש לשים לב ולהישמע להנחיות שאני נותן עד שאני מגיע למקום. אם מישהו עושה צעד שלא במקום הנחש עלול לתקוף אותו".