וליד מנצור (23, ג'נין) דקר בחודש שעבר עשרות פעמים אדם בו נתקל בשכונת פסגות אפק בראש העין. היום (רביעי) הוגש נגדו כתב אישום בגין ניסיון רצח.
1 צפייה בגלריה
(שכונת פסגות אפק. צילום ארכיון: יריב כץ)
ראו גם >>
כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, מפרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי, מאשים את מנצור, שבנוסף אליו נעצרו שלושה חשודים נוספים, בניסיון רצח על רקע לאומני.
באתר ynet מפרסמים כי המחבל הגיע אל הזירה דרך פירצה שמצא בגדר הביטחון ומאחר שאין לנאשם עבר פלילי הקושי לאתר אותו היה רב. בביתו נתפסו ספר קוראן וסכין שנבדק האם שימשה אותו בעת האירוע.
על פי כתב האישום, כשהגיע מנצור לפסגות אפק, שם הוא נתקל בקורבן שמחזיק בבעלותו דירה בשכונה. לאחר שהחליפו שיחה קצרה, שלף הנאשם סכין ודקר את הקורבן כעשרים דקירות ונמלט מהמקום.
"נגד המשיב קמה עילת מעצר", כתב עו"ד רייס בבקשת המעצר, "לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, תוצאתם הכמעט קטלנית, הפנייתם כלפי עובר אורח ישראלי יהודי באשר הוא, והמניע המדיני, דתי, לאומני או אידאולוגי שעמד בבסיסם. קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את בטחון הציבור והמדינה.
"נוכח היותו פלסטיני תושב אזור יהודה ושומרון, ופעולות רבות שכבר נקט לכאורה בניסיון לשבש מהלכי משפט ולהתחמק מהליכי שפיטה, קיים יסוד סביר לחשש ששחרור המשיב או אי מעצרו יביא לשיבוש הליכי משפט על דרך התחמקות מהליכי שפיטה".
לכל העדכונים - חדשות ראש העין