טענות לאפליה מצד עיריית ראש העין. בפרסום שהופץ ברשתות החברתיות אודות חוגים מטעם העירייה והמועדון התורני, ישנו הבדל בין התכנים המועברים לבנות ובין אלו המועברים לבנים. בנוסף, קיים הבדל במחירים בין החוגים של החברה העירונית "מקום בלב" לבין אלו של המועדון התורני שזולים משמעותית.
1 צפייה בגלריה
כדורגל רק לבנים ואפייה רק לבנות?
כדורגל רק לבנים ואפייה רק לבנות?
כדורגל רק לבנים ואפייה רק לבנות?
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
על פי הפרסום שהופץ ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטסאפ תחת הכותרת "חגיגה של חוגים במועדון התורני", ניתן למצוא חלוקה בין התכנים המועברים לבנים ובין אלו המועברים לבנות. כך למשל לחוגי כדורגל, כדורסל, ג'ודו, קפוארה, אלקטרוניקה ותופים יוכלו רק בנים להירשם ובמקביל חוגים כמו ציור, אמנות, אירובי -היפ הופ, עיצוב תסרוקות, תפירה ופיתוח קול יועדו לבנות בלבד.
"נתקלתי במודעה שעברה בקבוצת הווטסאפ של ההורים בגן כהצעה למקום שאפשר להירשם אליו השנה, וצרם לי כל כך שהוצעו חוגים שונים לבנים ולבנות, כאשר האופי שלהם הוא בעל רקע מגדרי לחלוטין", אומרת תושבת העיר. "לשלוח בנות ל'סודות המטבח' ובנים ל'רובוטיקה' זה שימור של כל מה שמקולקל בחינוך שלנו. כאמא בעיר הזאת, אני מודאגת שהעירייה חתומה על חוסר השוויון הזה".
מלבד ההבדל בתכנים המועברים למגדרים השונים, קיים הבדל משמעותי בין מחירי החוגים במועדון התורני לבין החוגים של החברה העירונית. כך למשל חוג דרמה ומשחק שהתשלום בגינו הוא 100 שקלים לחודש במועדון התורני, עולה פי 2 בקירוב בחברה העירונית שם המחיר נע בין 170-230 שקלים. בחוג ציור, הנרשמים דרך המועדון התורני ישלמו 140 שקלים ואילו דרך החברה העירונית ייפרדו ההורים מ-215 שקלים.
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה:
"הפעילות מיועדת לציבור תורני חרדי, שמטבע הדברים מקיים פעילות לגברים ונשים בנפרד כפי שזה קורה בבתי ספר ששם יש הפרדה. הבחירה של החוגים הינה על פי דרישת התושבים ובהתייעצות איתם. המחירים הינם זולים וזאת מפני שמפעילי החוגים העובדים עם אוכלוסייה חרדית, הינם גורמים פרטיים הגובים סכומים נמוכים משמעותית ממה שגובים מפעילים אחרים בשוק הפרטי".
כל העדכונים - חדשות ראש העין