עוד בטרם נכנסה הסערה 'כרמל' למחוזותינו, הגשמים נתנו את אותותיהם בראש העין כבר בסוף השבוע האחרון: הצפות, קריסת גג וציוד רב שנהרס בגני הילדים 'לוטוס' ו-'חיטה' ברחוב עופרה חזה שבשכונת פסגות אפק.
על פי הודעה שפרסמה הנהגת הורי הגנים אתמול (ראשון), הצוות בגן לוטוס שהגיע לעוד יום לימודים שגרתי ביום שישי האחרון נחשף לגן מוצף במים שחדרו מהתקרה וגרמו לרטיבות בקירות ובשקעי החשמל. גם ציוד רב שהיה בגן, בין היתר חומרי גלם, עבודות, משחקים, וספרים - נרטב ונהרס. למרות זאת הלימודים התקיימו בגן, לא לפני שהצוות דאג לנקות ולסדר את המקום עד כמה שניתן.
"הנהגת ההורים הייתה בקשר רציף עם העירייה בנוגע למצב הגן כל הסופ"ש", ציינה הנהגת הורי הגנים בהודעתה. "במוצ"ש היו שוב אנשים של העירייה, ניקו שוב את הגן והכינו אותו לילדים שיגיעו ביום ראשון בבוקר. תואם מול המחלקות הרלוונטיות שיגיעו אנשי מקצוע לטפל בבעיה".
2 צפייה בגלריה
הנזקים בגנים
הנזקים בגנים
הנזקים בגן חיטה
(צילום: באדיבות ההורים)
קראו גם:
ואכן אתמול בבוקר הגיע צוות מהעירייה כדי לטפל בליקויים, אלא שבמקביל התגלה מחזה חמור בגן חיטה הסמוך. "בשקט בשקט, בזמן שגן לוטוס הצמוד טופל, גן חיטה התפורר בלי שנדע", ציינו ההורים. "הריצפה מוצפת, תקרת הגבס התפוררה והתרסקה על הריצפה. צוות הגן היה בהלם מוחלט".
2 צפייה בגלריה
הנזקים בגנים
הנזקים בגנים
"מה היה קורה אם התקרה הייתה מתפוררת כשהילדים בגן?"
(צילום: באדיבות ההורים)
כתוצאה מכך, החליטו חלק מההורים לשוב על עקבותיהם בחזרה לבתיהם, חלק אחר לא שלחו את ילדיהם כלל, והילדים שכן הגיעו, הועברו לגן אחר באופן זמני. "הקבלן שבנה את מתחם הגנים הזה עשה עבודה מרושלת, הוא מסכן את הילדים ואת הצוות", טוענים ההורים. "הנהגת הגנים דורשת טיפול מהשורש למבנה הגנים. לא יתכן שמבנה שקיים שלוש שנים, נוזל מהתקרה כל שנה והנושא לא מטופל. אנחנו לא רוצים לחשוב אפילו מה היה קורה אם התקרה הייתה מתפוררת כשהילדים היו בגן.
"הנהגת הגנים דורשת מהעירייה לקחת אחריות ולטפל בגן. ועד שהמבנה יהיה ראוי לילדים ולצוות - למצוא להן מבנה אחר ראוי. בטיחות הילדים במקום הראשון".
מעיריית ראש העין נמסר כי "מדובר בליקויי נזילה במספר גנים בודדים מתוך 204 גנים ברחבי העיר. אנו עוקבים אחר הנושא, בוצע איטום לגגות ואנו ממשיכים בטיפול".
כל העדכונים - חדשות ראש העין