האם בקרוב תקוצר דרכם של תושבי ראש העין לגן הלאומי מגדל צדק? חבר מועצת העיר, עופר גבאי, יזם לאחרונה פניה לרשות הטבע והגנים בבקשה לפתוח את הכניסה המזרחית של הגן, שתקל משמעותית על תושבי העיר. פניה נעשתה גם לנתיבי ישראל בבקשה לאפשר פניית פרסה ביציאה מהעיר דרך רחוב בן גוריון.
1 צפייה בגלריה
גן הלאומי מגדל צדק ראש העין
גן הלאומי מגדל צדק ראש העין
גן הלאומי מגדל צדק ראש העין
(צילום: אורי קייזר רשות הטבע והגנים)
במצב הנוכחי, המגיעים לגן מרחוב בן גוריון נאלצים לצאת מהעיר ולנסוע עד צומת עינת או נחשונים, רק כדי לחזור על עקבותיהם ולהיכנס למגדל צדק. על פי ההצעה שיוזם חבר מועצת העיר, כחלק מהעבודות שמבצעת חברת נתיבי ישראל במחלף ראש העין דרום (444/10), תתאפשר פניית פרסה בסוף רחוב בן גוריון, במה שעשוי לקצר משמעותית את דרכם של התושבים.
קראו גם:
בחברת נתיבי ישראל אישרו את קבלת ההצעה ומסרו כי "חברת נתיבי ישראל מקדמת את פרויקט מחלף ראש העין דרום הכולל הקמת מחלף חדש וסלילת נתיב תחבורה ציבורי (נת"צ). במסגרת הפרויקט ייבחנו פתרונות תנועתיים נוספים לטובת משתמשי הדרך".
כמו כן, כאמור, פנה גבאי גם לרשות הטבע והגנים בבקשה לפתוח את השער המזרחי של הגן עבור תושבי העיר. "למרות שקיימת לפארק כניסת מזרחית, זו טרם נפתחה באופן קבע, ובלעדיה נמנעת מתושבי העיר גישה מתוך העיר אל הגן שבתחומי העיר", כתב גבאי. "במקביל לפעולות שהעירייה נוקטת מול נת"י, בשלב זה לביטול תמרור 'אסורה הפרסה' שבצומת 444/10 וכמובן הסדרה עתידית בתכנון הרמזורים, אבקש את רט"ג (רשות הטבע והגנים) לאפשר את כניסת התושבים באמצעות השער המזרחי שבתוך השכונה".
אלא שבניגוד לנתיבי ישראל שטוענים כי ישקלו את ההצעה, ברט"ג מחזירים את הכדור לעירייה והשיבו לגבאי כי "לאור הביקוש הזעום בכניסה המשנית והשימוש העיקרי בכניסה הראשית, אין הצדקה שרשות הטבע והגנים תממן משרה נוספת ובכך תבזבז כספי ציבור. אם עיריית ראש העין תהיה מוכנה לממן משרה זו מתקציבי הארנונה העירונית, נשקול העניין".
תגובת העירייה תובא כשתתקבל.
כל העדכונים - חדשות ראש העין