הפלונטר בעיריית ראש העין נמשך: ראש העירייה רז שגיא ויו"ר הסיעה הגדולה במועצה "עשייה מנצחת", איתי ונה טרם הגיעו להבנות, קואליציה עדיין אין ובינתיים גם המינויים שאושרו השבוע בישיבת המועצה הם רק על הנייר.
2 צפייה בגלריה
חגיגת הניצחון של רז שגיא בליל בחירות 2024 ראש העין
חגיגת הניצחון של רז שגיא בליל בחירות 2024 ראש העין
חגיגת הניצחון של רז שגיא בליל בחירות 2024 ראש העין
(צילום: מטה הבחירות של רז שגיא)

כזכור, לפני כחודש וחצי הציג שגיא הסכם קואליציוני חתום לכאורה על ידי ונה אלא שהאחרון טען בהמשך כי ההסכם אינו תקף מאחר והתפקידים ניתנו לא סמכויות ביצוע. מאז קואליציה עדיין אין, והצדדים לא מצליחים להגיע לעמק השווה.
השבוע, רגע לפני ישיבת המועצה בה עלו לאישור מינויי סגנים ומחזיקי תיקים בעירייה, התבטא כל אחד מהם ברשתות החברתיות. "מרגע סיום הבחירות פעלתי ללא הרף להקמת קואליציה רחבה, עם כל חברי המועצה ואף נחתמו מספר הסכמים קואליציוניים, הראשון היה עם סיעתו של איתי ונה, מתוך כיבוד רצונכם", ציין שגיא. "...אולם לצערי מספר ימים לאחר החתימה, חזר בו איתי ונה מהחתימה על ההסכם ומאז נפתח מחדש המשא ומתן. לצערי הרב, טרם הגענו להסכמות.
"אינני מחפש אשמים, ונושא באופן אישי באחריות המלאה למצב הקיים ומבין כמותכם שצריך להקים קואליציה למען העיר הזו, למען כולנו. אני שב וקורא מכאן לכל חברי המועצה, גלו אחריות, הצטרפו אליי,ובואו נקים יחד קואליציה שתיתן מענה מיידי לאתגרים המורכבים של ראש העין".
ונה כתב מנגד: "רוב מכריע של חברי מועצה יודעים כי לזמן שעובר יש משקל ומימד קריטי, ובחלוף יותר מחודשיים מאז הבחירות חובתנו למנוע המשך עיסוק בפלגנות ובפוליטיקה קטנה.... אני מאמין בכוונותיו הטובות של ראש העירייה ולכן אני ורוב המכריע של חברי המועצה פונים וקוראים לו עתה לבצע שינוי, להירתם, להאציל סמכויות, לכבד את השליחות שהוטלה על כולנו... ".
על אף הקריאה ההדדית להירתם למען העיר והתושבים, בישיבת המועצה השבוע המתיחות בין השניים רק גברה כשבשלב כלשהו בו דנו חברי המועצה בעניין הסמכויות, טען רז שגיא כי ונה "מבקש שאחתום על כל מיני הצהרות. מה הוא? שוטר? מי הוא בכלל?!".
לאחר האירוע, התנצל שגיא בפני ונה שכתב "אני מקבל את התנצלות ראש העיר על התפרצותו והמילים הלא מכבדות שנאמרו מצידו בישיבה, לנגד עיני עומד בעיקר התסכול אותו חשים תושבי העיר המצפים להתחלת העשייה המשותפת בשרותם כפי שביטאו זאת בבחירות.

2 צפייה בגלריה
(איתי ונה. צילום: באדיבות ונה)

קראו גם:

בתוך כך, בישיבה אושרו מינויים של איתי ונה כסגן ראש העיר, כמו גם של סיגל שיינמן ואלכס קפלונוביץ שנבחרו לכהן כסגנים ברוטציה. בנוסף, נבחרו חברי המועצה שיחזיקו בתיקים השונים, אך כעת מתברר כי מינוי הסגנים הוא רק על הנייר וללא כל סמכויות, ובנוסף מאחר ולא הואצלו סמכויות כדין על ידי ראש העירייה למחזיקי התיקים , גם הם יחזיקו בתואר באופן רשמי בלבד. כפועל יוצא מכך, חבר מועצה שירצה לפנות לדרג מקצועי בעירייה, יצטרך לעשות זאת דרך מנכ"ל העירייה בלבד.
חברת מועצה שנכחה בישיבה האחרונה ציינה כי "כמי שנבחרה על ידי התושבים על מנת לקדם, לשפר את פני העיר ולהובילה לעתיד טוב יותר, יצאתי המומה ומאוכזבת לאור השיח הרדוד, הטונציה הרועמת וההתבטאויות הלא מכבדות כלל. מה שיותר עצוב הוא שבמקום להפגין שיתוף פעולה ולנהל ישיבה בצורה עניינית ותרבותית התושבים שנכחו בחדר בפרט ואלו אשר צפו בשידור החי היו עדים למופע אימים אשר לא מקדם ולא מועיל כלל לניהול העיר ויתרה מכך רק מלבה יותר את האווירה העכורה הקיימת מאז נסתיימו הבחירות ונתבקשנו לייצר קואליציה לצורך יציאה לדרך צלחה.
"כולי תקווה שכל מי שנכח ולקח חלק בדבר הזה יעשה חשבון נפש האם לכך פיללו התושבים והאם לשם כך נבחרנו".
יש לציין כי החוק מאפשר לראש הרשות לבצע חלקית מהלכים ללא אישור המועצה, כגון: הוצאת כספים והטלת ארנונה על בסיס החלטות תקציב של שנה קודמת, אך לטווח הארוך, אם ראש הרשות והמועצה לא יגיעו להבנה בנושאים שונים, עלול שר הפנים במצב עניינים מסוים להביא לבחירה ו/או למינוי ראש רשות ו/או מועצה או ועדה כתחליף.