תושבים משכונת פסגות אפק בראש העין מתלוננים על מכת פשפשים שחורים בתוך הבתים שלהם.
לדברי הדיירים, שמתגוררים ברחוב האלוף גורן וסביבתו, מדובר בחרקים שחורים רבים שמתהלכים ומתעופפים בבתים ובחצרות.
"בכל חדר בבית אני מוצא אותם. הם נראים כמו חרקים שחורים אבל כנראה שמדובר בחיפושיות או פשפשים. מעבר לזה שהמראה מגעיל הן גם עלולות להעביר מחלות אם החיפושיות האלה יגיעו לאוכל".
פשפשים שחורים נמשכים בדרך כלל לאבק, חול וחלקיקי עור של אדם ובעלי חיים. הם אופייניות בדרך כלל לעונת הקיץ, אם עד עכשיו לא דווח על מתקפה חריגה שלהם.
"אני גרה ברחוב האלוף גורן וכולם מתלוננים על החרקים האלה", אומרת דיירת הרחוב. "גם אמצעי הדברה וריסוס שעשיתי לא עזר. אלה חרקים מאוד עקשניים ושחור לנו בעיניים".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "הבוקר בוצע סיור של מחלקת איכות הסביבה בחצר הפונה. במהלך הסיור, נמצאו מספר פרטים בוגרים של חרק מהסוג פשפש סרחן. חרק מסוג זה לא עוקץ ולא מעביר מחלות מלבד המטרד - במידה והוא מופיע בכמויות גדולות. החרק מופיע בשעות החשכה והוא נמשך לאור. אין הדברה יעילה לנושא.
"על מנת לצמצם את כמות הפשפשים, על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה מומלץ להחשיך את התאורה בחצר ובמיוחד ליד הדלתות והחלונות וכן להקפיד על סגירת הבית בשעות החשכה ככל שניתן מניסיון העבר, תוך מספר שבועות התופעה נעלמת. אנו ממליצים לתושבים להפנות דיווח על מפגעים למוקד העירוני טלפונית או דרך האפליקציה העירונית "העיר שלי" דרכה ניתן לצלם ולשלוח את תמונת המפגע ישירות למוקד".