השביליסטים: נועם רדזינר, תושב פתח תקוה, טייל עם חברו נעם קרן.

2 צפייה בגלריה
זוג המטיילים מפתח תקוה
זוג המטיילים מפתח תקוה
זוג המטיילים מפתח תקוה
(צילום: פרטי)

איך הכל התחיל: "מגיל צעיר ההורים טיילו איתנו בחופשות. גם כשלמדתי בישיבה התיכונית 'דרכי נועם' בפתח תקוה יצאנו לטיולים שנתיים רציניים שכוללים מסלולי הליכה, כך שמהר מאוד נכנסה בי האהבה לטיולים. בסוף השמינית נעם ואני התחלנו את שביל ישראל אבל הפסקנו באזור ירושלים כי היה חם מדי ובלתי אפשרי לטייל במדבר באותה תקופה. כשסיימנו את הלימודים בישיבת ההסדר לפני כשנתיים, אמרתי לנעם: 'אני יוצא לעשות את שביל ישראל, אתה מצטרף?'. התחלנו באילת וסיימנו בחרמון".
הלו"ז: "לקח לנו בערך חודשיים, והלכנו בממוצע כ-25 ק"מ ביום. המקסימום היה 40 ק"מ, כשהתוואי היה נוח. במקטע שמאזור פתח תקוה עד בית ינאי, לאורך כ-60 ק"מ, רכבנו על אופניים".
איזה קטע: "מקטע השביל באזור פתח תקוה עובר לאורך נחל הירקון. יש לו אמנם שם רע (קצת מסריח ולא נכנסים למים בחלק מהמקומות), אבל האזור יפה ומראה את הצדדים היפים של הנחל. באזור פתח תקוה יש מקומות יפים שאנשים לא מגיעים אליהם ואתרים היסטוריים כמו בית הבטון".
חוויה מיוחדת: "כשיוצאים מהישוב ספיר שבערבה למקטע עד מצפה רמון, מגיעים לחניון לילה ב'גב חולית', מקום שלא קרוב לכלום ונראה מנותק מהמציאות. לקראת ההגעה ראינו טרקטור עם עגלה ואוהל ענק. לא הבנו מה קורה. כשהתקרבנו ראינו מדורה ולידה איש עם גלביה וזקן לבן עומד ומבשל. התברר שזהו אליהו, חקלאי מהערבה, שניצל את שנת השמיטה כדי להקים מאהל לשביליסטים ולבשל להם ארוחות חמות. זה היה מפתיע ומרגש. בשביל אתה בונה על ארוחות קטנות ופתאום קיבלנו ארוחה חמה, אורז וירקות".

2 צפייה בגלריה
זוג המטיילים
זוג המטיילים
זוג המטיילים
(צילום: פרטי)

קראו גם:

הכי קשה: "בסוף השבוע השלישי נוצרו לי שלפוחיות רציניות ברגל וכאב לי נורא ללכת. בדיוק נקראתי ליומיים מילואים, ניצלתי אותם למנוחה מהמסלול וזה פשוט עבר. ההליכה האינטנסיבית לא קלה בהתחלה, אבל בסוף הרגל מתרגלת".
סיום המסלול: "מצד אחד יש סיפוק גדול של הגשמת חלום. למעטים יש אפשרות לעצור את החיים ולטייל חודשיים. מצד שני הייתה תחושה של 'מה עכשיו?', מה עושים אחרי שהשביל מסתיים? ככה נפתח לי הרצון לטייל בחו"ל. מאז נסעתי לטרקים קצרים ולטרקים רציניים יותר באזור האלפים. זו הייתה חוויה מטורפת ורמת קושי שלא דומה לשום דבר בארץ".
הטיפ שלי: "ראשית, אל תפחדו. לפני היציאה לדרך השביל נראה קשה, אבל תזכרו שרבים עשו זאת. תשאבו מידע מהרשת ותהיו מוכנים לפגוש הרבה אנשים, שיהפכו את החוויה לנעימה ומיוחדת".