חג החנוכה אוטוטו כבר כאן אך נכון לרגע זה לא יופעלו קייטנות בגני טרום חובה וטרום טרום חובה בראש העין. ההורים זועמים ובינתיים העירייה והחברה העירונית 'מקום בלב' שמפעילה את מרבית הצהרונים בעיר, מטילות את האחריות האחת על השניה. האם יהיה נס בסופו של דבר וימצא פתרון?
1 צפייה בגלריה
קייטנה
קייטנה
קייטנה
(צילום המחשה: shutterstock)
במייל שהפיצה שפרה סטרוסקי, מנהלת אגף החינוך והנוער בעירייה כתבה כי "הסיבה המרכזית לכך שלא ניתן להפעיל טט"ח וט"ח היא כח אדם, שהרי הפעלת החובה היא ללא גננת ודורשת סייעות וכן יש סייעות הבוחרות בתקופה זו לקחת חופשה להן הן זכאיות".
ההורים לקטנטנים, להם נודע על כך רק לאחרונה ביום הרישום לקייטנות, זועמים על ההחלטה ומנסים בימים אלו לשנות אותה.
קראו גם >>
בהודעה שפרסמה הנהגת הורי ילדי הגנים בעיר לפני ימים אחדים נכתב: "תכנית 'ניצנים בחופשות' עליה בנויה קייטנת חנוכה, מדברת לגילאי 3-9 (גן עד כיתה ג') אך משום מה בראש העין צמצמו את טווח הגילאים לגן חובה עד כיתה ב'. העירייה טוענת שהתכנית מגיל גן חובה ופה אי ההסכמה".
בימים האחרונים ממשיכים ההורים להפעיל לחוץ ופועלים מול העירייה וצוותי הצהרון כדי להביא לפתרון. "זה די ברור שהנושא ייפתר ובסוף תהיה קייטנה אבל השאלה היא למה אנחנו כל היום צריכים להתעסק במאבקים כאלו ואחרים הקשורים לילדים שלנו?", תוהה הפעיל החברתי ותושב העיר זוהר ראובני. "מדוע אף אחד ממקום בלב או מהעירייה לא הודיע זאת להורים ברגע שהדבר נודע? למה להשאיר הכל לרגע האחרון ושנגלה זאת רק ביום הרישום?
"ערכנו בדיקות עם רשויות רבות בערים מסביבנו ובכולן יש קייטנה בחנוכה. אבל כרגיל, בראש העין התושבים והילדים שלהם במקום האחרון".
בתוך כך, גורמים בעירייה ובחברה העירונית מקום בלב מטילים את האחריות האחד על השני. בהודעה שהפיץ להורים, מחזיק תיק החינוך בעיר, עומר שכטר הוא כתב בין היתר כי "מקום בלב, התאגיד העירוני המפעיל את הצהרונים והקייטנות, מתנער מביצוע עבודות הליבה שלו, ומטיל את האחריות על אגף החינוך בכך שלא נערך להפעלת קייטנות.
"זו אמנם לא הפעם הראשונה, אבל הפעם זה באמת חצה כל גבול. תאגיד מקום בלב הוא תאגיד עירוני שהוקם לצורך הפעלת קייטנות וצהרונים, זו משימתו העיקרית בה הוא נדרש לעמוד.
"...לתושבי ראש העין מגיע תאגיד עירוני עם ניהול מקצועי וקייטנות בחופשת חנוכה הקרובה גם בגילאי טרום החובה. לכך אני פועל כעת ולכל אמשיך לפעול".
יו"ר החברה העירונית מקום בלב ומחזיק תיק התרבות, עומר רצון לא נשאר חייב לשותפו לקואליציה העירונית ואמר למיינט ראש העין "החברה העירונית ערוכה לפתוח את מסגרת הקייטנות בשעות הצהרונים. לגבי משמרת הבוקר העניין נמצא באחריות אגף החינוך. אני שותף למאמץ בנושא, פניתי לראש העירייה ובהחלט הם בודקים את הנושא ומטפלים. אני מצר על כך שחבר מועצה בחר לזרוק אחריות במקום לקחת אותה".
לכל העדכונים - חדשות ראש העין