בסוף חודש יוני האחרון הודיעה עיריית ראש העין כי האגם ייסגר למשך שלושה חודשים לטובת עבודות שיפוץ. אלא שמאז עברו כבר למעלה מארבעה חודשים, העבודות טרם הושלמו והמציאות בשטח מעלה תמונה עגומה של ברווזים ועופות באגם שחיים בתוך מים ירוקים ומזוהמים.
1 צפייה בגלריה
אגם ראש העין. בעלי חיים במים ירוקים ומזוהמים
אגם ראש העין. בעלי חיים במים ירוקים ומזוהמים
אגם ראש העין. בעלי חיים במים ירוקים ומזוהמים
(צילום: אילן פורת)
כזכור, בסוף חודש יוני, הודיעה העירייה כי היא תפעל באמצעות החברה הכלכלית לשיקום ושדרוג האגם. העבודות במקום אמורות לכלול שבילים מרוצפים, תאורה מתקדמת, שביל הליכה מעץ הכולל מרפסת תצפית, וכן השקעה ביסודות ובמניעת חלחול מים.
על פי הודעת העירייה האגם היה אמור להיסגר לשלושה חודשים אולם כעת, למעלה מארבעה חודשים לאחר מכן הוא עדיין סגור, ומהמציאות בשטח עולה תמונה מדאיגה בכל הקשור לתנאי המחייה של בעלי החיים באזור.
קראו גם:
תושב העיר והצלם אילן פורת שהגיע למקום מאחר ואינו סגור לחלוטין, תיעד את הברווזים ואת העופות שחיים בשטח האגם כשבעל כורכם, נאלצים לשהות ולשתות ממים ירוקים, מזוהמים ועם שכבות שומן .
"העבודות מסביב אמנם נראות מתקדמות אבל מצב האגם עצמו בכי רע ומטריד מאוד מה שקורה שם", אומר פורת. "לא בטוח שנלקח מומחה אקולוגי שמעורב בהחלטות. אני לא מומחה לאקולוגיה ולא יודע כמה נזק זה גורם לבעלי החיים אבל לא נעים לראות את זה".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "העבודות לפיתוח ושדרוג האגם בעיצומן. חלו עיכובים בעבודות בשל צרכים שונים שעלו תוך כדי עבודות לבקשת גורמי המקצוע הפועלים במקום וכן בשל הצורך להרחיב את כר הדשא בקיבולת גדולה יותר לקהל. מקורם של המים באגם הוא בגשמי הברכה שיגיעו בקרוב ויסייעו לבעלי החיים ולתושבים".
כל העדכונים - חדשות ראש העין