בימים אלו מתחילה עיריית ראש העין בהתקנת מערכות סולאריות על עשרות מבני ציבור שאמורות לייצר אנרגיה ירוקה. אלא שלא כולם מרוצים מהתנהלות העירייה בעניין. בהנהגת ההורים העירונית טוענים כי פרויקט התקנת המערכות על גגות בתי ספר לא הוצג בפניהם באופן מסודר והם מביעים חשש מהשלכות המהלך על התלמידים.
1 צפייה בגלריה
התקנת לוחות סולאריים על גגות
התקנת לוחות סולאריים על גגות
התקנת לוחות סולאריים על גגות
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
כזכור, עיריית ראש העין הגישה לאחרונה בקשה לקחת חלק בפרויקט האנרגיה הסולארית הגדול בישראל, להטמעת מערכות אנרגיה סולאריות בשטחה, במסגרת קרן התמיכות של מפעל הפיס. מדובר בסך כולל של 33 מבני ציבור בעלי שטח גג פנוי, ביניהם מבני חינוך ומרכזים קהילתיים בעיר.
בימים אלו מתחילה עבודת התקנת הפאנלים הסולאריים ומי שנשמע נרגש במיוחד הוא עופר גבאי, מחזיק תיק חדשנות ויזמות שאמר: "זה יום היסטורי לראש העין. אנחנו מביאים לעיר שתי בשורות אדירות. אחת כלכלית, כשהפרויקט יניב עשרות מיליוני שקלים, כסף שיושקע בחזרה בתושבים. בשורה שניה היא בשורה ירוקה כשקרני השמש מביאות לנו אנרגיה ירוקה ולא מזהמת".
אלא שכאמור, בהנהגת ההורים מתנגדים להתקנת המערכות הסולאריות על גגות בתי הספר בטענה כי הפרויקט לא הוצג בפניהם "באופן מסודר או בכלל". יו"ר הנהגת ההורים היישובית אילן לוקוף טוען כי "לא הוצגו לנו איזורי ההתקנה בבתי הספר ולא הוצגו לנו משמעויות קרינת חשמל או כל קרינה אחרת. נוכח זאת, הנהגת ההורים היישובית מתנגדת לפרויקט זה ולא תאפשר התקנה בבתי הספר בעיר ללא עדכון על משמעויות וללא מעורבות והצגת מסמכים מתאימים ממשרדי הממשלה הרלבנטיים".
התקנת מערכות סולאריות אמורה להיות צעד חיובי, לא?
"זה יכול היה להיות טוב מאוד אפילו לו הנהגת ההורים המוסדית והיישובית היו צד בדבר ומכירים את התכנית, ולו הפאנלים מותקנים רק על גגות בתי הספר ולא על תקרה של אולמות ספורט לדוגמא. באחת הערים הסמוכות התקרות החלו לקרוס ונוצרו בעיות בטיחותיות קשות".
מה אמרו לכם בעירייה? מניח שפניתם אליהם.
"כרגע העירייה מתנערת לחלוטין מלדון על העניין עם הנהגת ההורים".
תגובת העירייה: החברה הכלכלית החלה בהתקנת פאנלים סולאריים במסגרת מדיניות העירייה למעבר לאנרגיה ירוקה ברחבי העיר.
המטרה היא לעבור לאנרגיות חלופיות ירוקות תוך שמירה על האקלים במוסדות הציבור והחינוך כחלק מתפיסה חינוכית כפי שקורה ברחבי הארץ.
החברה הכלכלית פועלת ע״פ קריטריונים מחמירים שנקבלו ע״י הריגולטור ומשרדי הממשלה לשמירת תקני הבטיחות והבטחון של כלל תושבי העיר ולא תחסוך דבר בענין.
כל מערכת שתותקן תעמוד בכל היבטי הבטיחות והבדיקות הנחוצים.
כל העדכונים - חדשות ראש העין