בשל המצב הביטחוני הרעוע בראש העין: תושבים רבים צפויים להגיע הערב (שלישי) אל רחבת אולם סימפוניה שברחוב זכריה משה ולהפגין "למען ביטחון הילדים".
1 צפייה בגלריה
(שכונת פסגות אפק. צילום ארכיון: יריב כץ)
כידוע, מזה מספר חודשים מסתננים שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) רבים דרך גדר המערכת ומגיעים לאתרי הבניה, רובם באזור שכונת פסגות אפק, שבה התרחש גם הפיגוע בחודש אוגוסט ובו נפצע תושב העיר רפאל לוי. לאחרונה דיווחנו גם על עבירות רכוש באזור וכן על הסתננות של שב"חים ופועלים דרך חצרות בתי תושבים.
קראו גם:
ביום ראשון אף התייצבו עשרות תושבים לצידו של ראש העירייה שלום בן משה, מול ביתו של תושב העיר ושר הביטחון, בני גנץ, והביעו את מחאתם על הפרצות בגדר. בעירייה החליטו לקחת את העניינים לידיים וקבעו כי יותקנו מצלמות על הבתים המזרחיים (רובע הנביאים), בנוסף לפרוז'קטורים וגדר בצד המזרחי של בתי התושבים. למרות זאת, חזרו והדגישו כי גדר ההפרדה הינה באחריות צה"ל וכוחות הביטחון.
היום, כאמור, מסתמן כי ימשיכו התושבים להפגין ולהביע את דרישתם להגברת הביטחון בעיר בכלל ובסמוך למוסדות חינוך בפרט. הם צפויים להגיע לשם כך בשעה 18:30 אל רחבת אולם סימפוניה בזמן שבמקום תתקיים ישיבת מועצת העיר.
"לאור המקרים האחרונים בעיר ולאור העובדה שלמרות שאנחנו חשופים למפגעים ומוקפים באתרי בנייה פעילים, העירייה לא משפרת את הביטחון ואף פוגעת בו בכך שהחליטו להוריד את המאבטחים מגני הילדים", אומר הפעיל החברתי ותושב פסגות אפק זוהר ראובני. "אנחנו ניפגש מול חברי מועצת העיר ונדרוש שיפסיקו 'למרוח אותנו' בדברים שנמצאים בסמכותם, יפסיקו להסיר אחריות ושפשוט יתחילו לעבוד, בשבילנו ובשביל ילדינו".
כל העדכונים - חדשות ראש העין