האם קהילת 'בבת עין', הקהילה הרפורמית בראש העין תקבל סוף סוף מבנה קבע? צעד משמעותי לכך נעשה השבוע כשמועצת העיר נתנה אור ירוק לתחילת ההליך להקצאת מבנה קבע לחברי הקהילה במגרש 909 שברחוב הרב גורן בפסגות אפק.

1 צפייה בגלריה
חברי קהילת בבת עין
חברי קהילת בבת עין
חברי קהילת בבת עין
(צילום באדיבות אורית הראל)
הקהילה שמונה היום עשרות משפחות הוקמה למעשה בשנת 2004 ולאורך כל השנים, נלחמה על הקמת מבנה קבע, אך נתקלה בהתנגדות חריפה מצד הרבנים האורתודוכסים בעיר, ביניהם הרב עזריה בסיס ז"ל.
לפני כשנה וחצי הורה בית המשפט המחוזי לעירייה להקצות מבנה קבע עבור חברי הקהילה שהחלו בהליך מול העירייה לקבלת מבנה במגרש 908. המהלך לא הבשיל בסופו של דבר, כשבין היתר בתווך המבנה שמגרש אוכלס על ידי קהילה אורתודוקסית. אתמול כאמור ניתן אור ירוק לתחילת ההליך הפורמאלי להקצאת מבנה קבע, על אף התנגדותם של חברי המועצה הדתיים, הן מהאופוזיציה והן מהקואליציה.
קראו גם:
יו"ר קהילת בבת עין, שלמה הראל קיבל בסיפוק את ההחלטה ואמר: "אחרי 16 שנה שאנחנו נלחמים ואוכלים הרבה קש אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. יש בקהילה הדתית והחרדית התנגדות עמוקה לנושא של רפורמים, חוסר הסבלנות הוא מטורף וזה התבטא אתמול בניסיונות נואלים של אנשי הבית היהודי, ש"ס ואגודת ישראל להסיט את ההחלטה לכיוונים נוספים.
"אנחנו צריכים לעשות את הדברים בצורה מדוקדקת וקפדנית בזמן שקהילות אורתודוכסיות נכנסות חופשי בלי הליך מסודר. איימנו לקחת את ראש העירייה לביזיון בית המשפט, הוא עשה מאמץ ובסופו של דבר ההחלטה חצתה קואליציה ואופוזיציה.
"לאחר פרסום המודעות על ידי העירייה להקצאת המבנה, הנושא יעלה שוב בישיבת מועצה וסביר להניח שההצבעה תהיה כמו אתמול. אנחנו אופטימיים כי אם לא היינו לא היינו מגיעים עד לשלב הזה. אנחנו ממשיכים הלאה, יש לפנינו עוד דרך ארוכה".
עומר שכטר, סגן ראש העיר ויו"ר סיעת מרצ שהצביע בעד ההקצאה ציין: "זהו רגע היסטורי בתהליך לקידום הפלורליזם בראש העין. לאחר מאבק של שנים לצד חברות וחברי הקהילה הרפורמית בעיר, רשמנו אתמול הישג משמעותי במיוחד - מועצת העיר נתנה אתמול אור ירוק להקמת בית לקהילה. צעד אחר צעד, ראש העין מתקדמת למקום פתוח יותר, מכיל יותר ומגוון יותר. אני מודה לכל השותפות והשותפים לתהליך."
מנגד, כפי שציין הראל היו גם חברי מועצה שהתנגדו ביניהם דורון אמסלם שניסה לצנן את ההתלהבות של חברי הקהילה וטען: "חשוב לדייק, המועצה למעשה דחתה את המלצת וועדת ההקצאות למגרש 908 ובעצם שלחה את עמותת בבת עין להליך הקצאה מחודש במיקום אחר לגמרי שגם שם תגיע ההמלצה שוב לשולחן המועצה לאישור.
"הצעתי הנגדית שהועלתה שכללה להקים צוות מקדים שמורכב מאנשי מקצוע ונבחרים לא התקבלה לצערי אך זכתה לגיבוי נרחב יחסית מחברי המועצה. נמשיך לפעול לשמר את העיר שלנו והמסורת הכל כך יפה. שנה טובה ומתוקה".
כזכור בחודש יוני אשתקד הורה בית המשפט המחוזי לעירייה להקצות עבור חברי הקהילה שהוקמה בשנת 2004 מבנה קבע לאחר שעם השנים זכה המהלך להתנגדות נחרצת מצד רבנים אורתודוכסים בעיר.
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות ראש העין