סערה בבית הספר "חיים גורי" בפסגות אפק: הורים לתלמידים בכיתה ו' טוענים כי ועד ההורים של השכבה גובה סכומים מופרזים עבור מסיבת הסיום. "איפה עובר הגבול?!", שואלת בכעס אחת האמהות.
1 צפייה בגלריה
בית ספר חיים גורי ראש העין
בית ספר חיים גורי ראש העין
בית ספר חיים גורי ראש העין
(צילום: פרטי)
לדברי מספר הורים, בתחילת השנה נגבו מהם 300 שקלים על ידי הוועד לצרכים שוטפים ומסיבת הסיום, סכום שהוסכם על ידי הצדדים.
אלא שלטענתם, לאחר החזרה ללימודים מפגרת הקורונה חלה תפנית. "בוועד החליטו שזה לא מספיק ורצו עוד 250 שקל לטובת מסיבת סיום באולם אירועים בעלות של 25 אלף שקלים", אומרת האם. "אני מבינה שתשלום ועד בכיתה ו' גבוה יותר מכל שכבה אחרת ביסודי בגלל מסיבת סיום, אבל להגיע לסכומים כאלו? למה אין הגבלה? מה ההבדל בין 550 סך הכל ל-1000? איפה הגבול שאומר זה התקציב, תסתדרו איתו?".
לאחר פניה של מספר הורים, נאמר להם מהוועד כי הנושא ייבחן מחדש ובימים האחרונים הם עודכנו כי המסיבה תתקיים במתכונת מצומצמת יותר, ב'הולמס פלייס' בגבעת שמואל שייסגר עבורם וכי התוספת תצטרך להיות 160 שקלים ולא 250, כשמי ששילם יקבל החזר בגובה ההפרש.
"אני כבר מאבדת את הסבלנות כלפיהם", אומרת האם. "הם כנראה לא הבינו מה הבעיה. זו תקופה קשה לכולם. יש כאלו שיושבים בבית ללא תעסוקה, יש כאלה שבחל"ת עדיין וכאלה שידם אינם משגת ואוספים שקל לשקל ועדיין הם רוצים להעניק לילד שלהם בלי שיהיה מופלה אבל התשלום נעשה בכפיה למעשה כי הוועד החליט".
אילו תשובות קיבלתם בעקבות פניות שלכם?
"הם אומרים 'צריך להיות שואו כדי שהילדים יהנו יותר', אבל מי החליט איך הם נהנים יותר? אפשר לערוך מסיבה מספיק מכובדת בסכום נמוך משמעותית".
אם אחרת מוסיפה כי "הרבה הורים סובלים בתקופה הזו ופתאום מחליטים לארגן משהו גרנדיוזי שנשמע יותר מתאים למסיבות סיום של כיתות י"ב. למרות שהחליטו להעביר את המסיבה ל'הולמס פלייס' עדיין הם רוצים סכום גבוה עבור ההפקה וכל מיני דברים שאפשר גם בלעדיהם ובמחיר נמוך בהרבה. אני לא חושבת שצריך לחפש בתקופה הזו לעשות דברים מוגזמים".
"אחת האמהות מהוועד אמרה לנו שעושים את זה כי הילדים שלנו מסכנים מאחר והם לא הצליחו ליהנות כמו שצריך מהשנה הזו והם רוצים לעשות להם כיף. אבל מסכנים הם לא. אני חושבת שהם נהנו גם מהתקופה בבית, שבה העומס עליהם ירד והיה לכל אחד את הפריחה שלו. מסכנים אלו ילדים שבאמת אין לה, אז קצת קשה לנו עם זה. הרצון איך לעשות יותר פוגע בסופו של דבר בערכים של הילדים".
בוועד ההורים השכבתי סירבו להתייחס לדברים.
משה חרלופסקי, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר 'חיים גורי', מסר כי "אם ההורים ברובם מסכימים זה לא משהו שנתון לשליטתי או החלטתי. אני בטוח שאם ילד בגלל בעיה כספית לא יוכל להגיע, הוא יקבל סיוע ויכניסו אותו".
יו"ר הנהגת ההורים היישובי, שעורב אף הוא בסיפור, מסר כי "בעת הנוכחית יש להקפיד על גילוי רגישות למצבם הכלכלי של משפחות התלמידים שילדיהם משתתפים במסיבות סיום בעיר. מצד אחד יש את הרצון להשקיע ולהפוך את אירועי מסיבות הסיום לזיכרון משמעותי, ומאידך יש להתחשב במשפחות רבות מידי בעת הזו, המוצאים עצמם שלא באיתנות כלכלית. אני מקווה ומאמין שמי שמטפל בנושא מסיבות הסיום בחיים גורי ימצא את דרך המלך בהקשר זה, ויהיה פתוח לשיח של הורים המעוניינים בפיתרונות אחרים".