3 צפייה בגלריה
שגיא. רוצה להוות חלופה ראויה
שגיא. רוצה להוות חלופה ראויה
שגיא. רוצה להוות חלופה ראויה
זמן קצר לאחר שרז שגיא הכריז על מועמדותו לראשות עיריית ראש העין ביום שלישי השבוע, נשלחה הודעת טקסט אנונימית לתושבים שבה נכתב: ”אז למה רז שגיא שונא נשים?“. לחיצה על הקישור הובילה לציטוטים, לכאורה, של שגיא נגד שילובן של נשים בתפקידי לחימה בצבא וציטוטים מפרופיל הפייסבוק שלו בנושא זה.
לא ברור מי עומד מאחורי הודעת הטקסט, אך שגיא התבטא לא אחת נגד שירות של נשים בתפקידי לחימה. כך למשל, בראיון בתוכנית הבוקר של קשת אשר התקיים לפני כשנה אמר שגיא ”המבחן העליון של הצבא הוא בשדה הקרב ולא רק בקידום השוויון של מדינת ישראל. שוויון הוא דבר חשוב וכולנו נשמח לקדם אותו, אבל המחקרים שצה“ל ביצע מראים ששילוב נשים בתפקידי לחימה הוא כישלון נחרץ“.
3 צפייה בגלריה
הודעות הטקסט שנשלחה. צילום מסך
הודעות הטקסט שנשלחה. צילום מסך
הודעות הטקסט שנשלחה. צילום מסך
שגיא, אל“מ במיל‘, שירת במגוון תפקידים במשך 23 שנות שירותו בצה“ל ולאחר שחרורו כתב את הספר "נלחמות בצה"ל" שעוסק במחקרים בנושא שילוב נשים בתפקידי לחימה.
בפוסט שפרסם שגיא בעמוד הפייסבוק שלו בנובמבר 2016, הוא כתב: ”לא ברורה ההתעקשות לשלב לנשים בתפקידי לחימה למרות שנגרמות להן פציעות חמורות ביחס בלתי מתקבל על הדעת, רק כדי שנדע שגם הן ’יכולות‘".
בהמשך הפוסט כתב שגיא: ”צבא כידוע אינו מוסד שוויוני ודמוקרטי ואף לא נועד לקדם ערכים אלה, אלא רק לשמור עליהם מפני איומים חיצוניים. לא נעים לומר, אבל הצבא נועד להיות אלים והוקם באופן מכוון במבנה היררכי-פירמידיאלי. מי שרוצה את הצבא הטוב ביותר האפשרי, יודע שהדרך לשם עוברת בהתאמה מיטבית של התפקיד לכל אחד מהמשרתים בצבא. זה עניין מהותי ועקרוני, מפני שצבא לא יכול ולא צריך להתפשר בשיבוץ, שבסופו של דבר משפיע על תפקוד המערכת כולה.
3 צפייה בגלריה
הפוסט שהעלה שגיא. צילום מסך
הפוסט שהעלה שגיא. צילום מסך
הפוסט שהעלה שגיא. צילום מסך
”שיבוץ נשים בתפקידי לחימה, בהם יש לגברים יתרון פיזיולוגי, פועל נגד הנשים, מפני שהוא מציב אותן בתחרות במקום בו יש לגברים יתרון מוחלט. חלק מאתנו כל כך נלהב לשבץ נשים בתפקידי לחימה, עד שהעובדות נשכחות. בתחרות הבלתי צודקת הזו, הן גם משלמות מחיר כבד בבריאותן, גם ממוקמות (שלא בצדק) ב‘תחתית הטבלה‘ וגם לא משובצות במקומות שבהם יכלו להוביל ולתרום הרבה יותר“.
איתן הרשקו, יועצו האסטרטגי לתקשורת של שגיא מסר בתגובה: "ההיפך הוא הנכון - שגיא היה פורץ דרך בנושא, והיה המג״ד הראשון בצה״ל שמינה ארבע קצינות לתפקידי מטה בגדוד מבצעי בצה"ל. שגיא תומך בשיוויון מגדרי בכל רמ"ח איבריו וכך פעל כל חייו. פעילותו בנוגע לשילוב נשים בתפקידי לחימה, מתבססת על מחקרי צה"ל עצמו והנסיון לקשור זאת לשנאת נשים או שוביניזם, הוא מגוחך.
"תושבי ראש העין מוזמנים להגיע לחוגי בית שמקיים שגיא ולקבל מענה לכל שאלה בנושא. אין לי ספק שבסוף הפגישה, כל מי שיגיע יבין שהדאגה לבריאותן של הלוחמות, מפורשת בצורה לא נכונה ומנוצלת בצורה צינית על ידי יריביו הפוליטיים. בהתאם לתפיסת עולמו, גם בצוות ההיגוי של תנועת התחדשות המקיף את שגיא, נמצאות נשים רבות ששיפור איכות החיים בראש העין עומדת לנגד עיניהן".