1 צפייה בגלריה
פלדמן וד"ר אויירו. סוף טוב הכול טוב | צילום: מכבי
פלדמן וד"ר אויירו. סוף טוב הכול טוב | צילום: מכבי
פלדמן וד"ר אויירו. סוף טוב הכול טוב | צילום: מכבי
שני פלדמן (33) מראש העין לא העלתה על דעתה שהכאבים שתקפו אותה בפתאומיות מתחת לאזור בית השחי הימני בשבוע שעבר עלולים לסכן את חייה.
פלדמן, אישה בריאה שאינה סובלת ממחלות ואינה נוטלת תרופות, ניסתה ליטול משכך כאבים והאמינה כי המיחושים יעברו. ואולם הכאבים הלכו והחמירו בלילה, והיא החליטה לגשת לד"ר דן אויירו, רופא משפחה במכבי שירותי בריאות בשכונת פסגות אפק בעירה.
כשניסתה להגיע בכוחות עצמה למרפאה ששוכנת מטרים אחדים מביתה הבינה עד כמה חמור מצבה. "יצאתי מהבית והתחלתי ללכת לכיוון המרפאה, אבל הרגשתי מחנק", היא אומרת. "הכאבים היו עזים כל כך שפשוט לא הצלחתי ללכת. לא מצאתי אוויר לנשימה אפילו למטרים האחדים שהפרידו ביני לבין המרפאה. באותו הרגע כבר נלחצתי".
כשהגיעה למרפאתו של ד"ר אויירו הוא קיבל אותה מיד בחדרו והחל באבחון. לאחר כמה דקות תשאול ביצע הרופא בדיקת חמצן בדם ונשימה. תוצאות בדיקת החמצן איששו את חשדו ולפיו פלדמן סובלת מתסחיף ריאה שנגרם מקריש דם.
"מדובר במצב מסוכן שיוצר עומס גדול על הלב בגלל הקושי בתפקוד הריאות בגלל קריש הדם שמונע מעבר תקין של אוויר מהריאות והחוצה", מסביר ד"ר אויירו. "במקרים כאלה הזמן הוא גורם קריטי, ובכל רגע שהגוף ממשיך לתפקד במצב של מחסור בחמצן יכול להיווצר נזק בלתי הפיך".
אף שהפציר בה הרופא להתפנות לבית החולים בניידת טיפול נמרץ, ביקשה פלדמן להתקשר לבעלה ונסעה איתו מיד לבית החולים, ושם עברה כמה בדיקות ובהן בדיקת דם, אק"ג וסיטי. בסיום הבדיקות הודיעו לה הרופאים כי האבחנה של ד"ר אויירו הייתה מדויקת ועירנותו הצילה את חייה.
פלדמן הועברה למחלקת טיפול נמרץ לב ואושפזה שם במשך שבוע. השאלה הבוערת שנשארה פתוחה מבחינתה היא מה גרם להיווצרות קריש הדם שסיכן את חייה בלי שום התראה מוקדמת. הרופאים ניסו לבדוק כמה כיוונים, אבל עד כה טרם הובהרה הסיבה בוודאות.
פלדמן השתחררה מבית החולים והיא חוזרת לשגרה לאט־לאט ובכפוף להנחיות הרופאים. "חשוב לדעת שבמקרים כאלה שעלולים להיות מתעתעים מאוד ברמת התסמינים המוקדמים כדאי להגיע לרופא ולהיבדק", מסכם ד"ר אויירו. "שני נהגה באחריות ולא הזניחה את הכאבים ולא זלזלה בהם, ובזכות זה ניצלו חייה".