2 צפייה בגלריה
הדמיית הרכבת הקלה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקוה. צילום: באדיבות נת"ע
הדמיית הרכבת הקלה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקוה. צילום: באדיבות נת"ע
הדמיית הרכבת הקלה ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקוה. צילום: באדיבות נת"ע
מכרזי הרכבת הקלה של נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) פורסמו. נכון לעכשיו, תושבי ראש העין לא יזכו שהרכבת תעבור בעירם ותקל משמעותית על פקקים התנועה הכבדים שמשתרכים מדי בוקר ואחר הצהריים. חברת המועצה לשעבר, שרי סלע, דורשת מהעירייה להלחם על מול חברת נת"ע כדי שהרכבת הקלה תעבור בעיר ואף להתנות את המשך הבנייה בכך.
הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי להתחיל לפעול בשנת 2021 במסלול שיחל מרחוב אורלוב בפתח תקוה, דרך תל אביב עד לעיר בת ים. בשבוע שעבר הוציאה נת"ע מכרזים עם מסלולי הקווים - והתברר סופית כי ראש העין לא נמצאת על המפה באף אחד מהם.
"העיר צפויה להתפתח ולהכפיל את עצמה", אומרת סלע. "חייבים ללחוץ על נת"ע שיכניסו גם את ראש העין למפה. אני כבר תשע שנים עמוק בתוך נושא התחבורה הציבורית. כחברת מועצה בעבר עשיתי רבות כדי שראש העין תקדם תוכניות בנושא. הייתי בפגישה עם נת"ע וכדומה. אבל עכשיו אני לא במועצה, אני חברה בוועדת תחבורה ויכולת ההשפעה שלי היא לא כמו שבעבר. לכן יעצתי לבן משה לא לוותר בנושא הרכבת הקלה. לצערי עכשיו עם פרסום המכרזים מתברר שראש העין לא בפנים".
2 צפייה בגלריה
מפת הקווים של הרכבת הקלה. ראש העין לא נמצאת עליה. צילום: באדיבות נת"ע
מפת הקווים של הרכבת הקלה. ראש העין לא נמצאת עליה. צילום: באדיבות נת"ע
מפת הקווים של הרכבת הקלה. ראש העין לא נמצאת עליה. צילום: באדיבות נת"ע
סלע אף מציעה כי העירייה תתנה את המשך הפיתוח האינטנסיבי של העיר בכך שהמדינה תתחייב שהרכבת הקלה תהיה חלק מהקווים המתוכננים. "אנחנו עיר שמתפתחת כל הזמן ומדובר בנושא חשוב והכרחי לכל תושבי העיר".
לדברי גורם בעירייה, העובדה שהרכבת הקלה לא תכנס לראש העין תיצור רק יותר פקקים בעתיד מאלה שכבר יש היום. "אנחנו רק הולכים וגדלים והכבישים לא יספיקו לתחבורה העצומה שיש מכאן. אם לא תהיה רכבת קלה נהיה תקועים ונסבול כל יום מחדש. חייבים להתנות את המשך הבנייה במעבר הרכבת לתל אביב".