בגדול יש 4 סוגי מטבחים פופולאריים, ואנו נסקור בזריזות את ארבעתם במאמר זה, כדי לתת לכם כיוון ראשוני כיצד לבחור את המטבח שלכם. ברגע שבחרתם את הסגנון הכללי, אפשר להתחיל להיכנס לפרטים הקטנים שיהפכו אותו לייחודי.
1 צפייה בגלריה
סוגי מטבחים שכדאי להכיר
סוגי מטבחים שכדאי להכיר
סוגי מטבחים שכדאי להכיר
(צילום: pixabay)
4 סוגי מטבחים פופולאריים:
1. המטבח הכפרי – אפשר לקרוא לו המטבח ה"מקורי", שהרי לפני שהפכנו ליצורים עירוניים, או לפחות לפני שמרבית האנושות עברה לערים ובכלל לפני שהיו ערים, הרי חיינו חיים קרובים יותר לטבע. העיצוב בחיים אלו התאפיין בעבודה עם חומרים גסים יותר, עבודה עם עץ מלא וגושני, פחות מעובד, ועם עיצוב "גס" וכבד. הסגנון נשמר, לפחות במראה החיצוני, אך כיום אפשר ליהנות מהעיצוב הכפרי עם טאצ’ מודרני, וכמובן, חומרים וטכנולוגיה ברמה הגבוהה ביותר.
2. המטבח המודרני – זנקו כמה מאות, או אלפי שנים קדימה, והנה אנחנו כאן היום, עם גישה לטכנולוגיה שמאפשרת לעשות פלאים. המטבח המודרני הוא חד יותר, דק יותר, מדויק יותר, בלי הרבה "אקסטרא". הכול נעשה על הסנטימטר, ועוזר לנו גם לחסוך במרחב ברמת הנדל"ן, מבלי לבזבז מקום. החומרים נקיים, הקווים ישרים, והכול אחיד מאוד.
3. המטבח הקלאסי – איפשהו בין הכפרי למודרני יושב הקלאסי, מטבח שכולם ירגישו בו בבית, ויתאים כמעט לכל עיצוב בית אפשרי. סגנון נקי, אך לא חד כמו המודרני, וגמיש בעיצוב בכדי לאפשר לכם להתאים אותו לכל סדר גודל, ממטבח ענק כולל פינת אוכל (קלאסי כבר אמרנו?) למטבח קטן ופונקציונלי שנועד להאכיל את הבית.
מטבחים לבנים
סגנון בפני עצמו, רחוק מהכפרי, קרוב יותר למודרני, ויכול להגיע כקלאסי, המטבח הלבן הוא מטבח שמייצג את שמו – לבן כמעט לגמרי. פרט לכמה שבירות צבע חיוניות, שנועדו לייצר אווירה ולהקל על השימוש השוטף (כי בכל זאת, המטבח הוא חדר עבודה), הרי שהעיצוב מאוד, אבל מאוד לבן. אפשר להכיל אותו בקטגוריית המטבחים הקלאסיים, אך הוא לא בודד שם, אלא פנינה בולטת ופופולארית מתוך עיצובים אפשריים רבים.
כפי שהתחלתם להבין, הרי שיש כים ספקטרום רחב מאוד של סוגי מטבחים. זה יכול לבלבל בתחילה, אבל ברגע שמתחילים להתעניין לא רק במילים, אלא גם בפועל, בייחוד עם העיניים, מתחילים להרגיש מהר מאוד איזה עיצוב מדבר אליכם יותר.