2 צפייה בגלריה
ראש העין חוגגת ניצחון. צילום: באדיבות המועדון
ראש העין חוגגת ניצחון. צילום: באדיבות המועדון
ראש העין חוגגת ניצחון. צילום: באדיבות המועדון
עירוני ראש העין סיימה אמש (שלישי) את משחקיה בסיבוב הראשון בליגה א' שרון בכדורסל עם שני ניצחונות רצופים על יריבות מכפר-סבא. בשבוע שעבר גברה ראש העין על הפועל כפ"ס מאמנים ואתמול הייתה זאת מכבי כפר-סבא שהגיעה לאולם "גוונים" וירדה מנוצחת 52:60. בעקבות זאת, ביססה ראש העין את עצמה במקום החמישי בטבלה כשבמאזנה שישה ניצחונות וארבעה הפסדים.
המשחק היה שקול לכל אורכו ובמהלכו כבר הוליכו האורחים בהפרש של שמונה נקודות, אולם ראש העין הצליחה להפוך את התוצאה והטבעה נהדרת של אביאל בן גד הבטיחה שהניצחון יישאר בבבית.
צפו בהטבעה של בן גד:
הקבוצה, אותה מאמנים קובי בן עטיה ואביחי חלא (המשמש גם כמנהל המקצועי של המועדון), צירפה העונה את אחד השמות עם הרזומה הכי מרשים שנחתו בראש העין - יפתח בוכמן.
בוכמן (33, 1.96) גדל במחלקת הנוער של הפועל ת"א ושיחק בה עד שהגיע לקבוצה הבוגרת, בשורותיה שיחק בכמה קדנציות בליגת העל. עונה נוספת בליגת העל שיחק בבני השרון. לצד זאת, שיחק שנים ארוכות בליגה הלאומית במכבי באר יעקב, הפועל עפולה, אליצור אשקלון ואליצור יבנה.
מה הביא אותו לראש העין? "אני מכיר את אביחי כבר הרבה שנים, מאז ששיחקתי בהפועל אוסישקין בארצית נגד ראש העין", הוא מסביר, "כבר אז הוא אמר שהוא רוצה שאשחק אצלו. הייתי אמור לשחק העונה בהפועל עודפים ת"א, אבל לא התאימה לי ההתנהלות שם וחיפשתי קבוצה אחרת. לאחרונה עברתי להתגורר בפתח-תקוה ונולדו לי תאומים, כך שחיפשתי קבוצה באזור וראש העין התאימה לי מאוד".
אגב, אחיו הצעיר, כרמל, משחק בליגת העל במדי מכבי אשדוד.
בוכמן מספר כי ההחלטה לבוא לראש העין התבררה כמוצלחת. "אני נהנה מאוד פה", אמר, "חוויתי הרבה מועדונים בקריירה שלי ורבים מהם עוסקים בעיקר בעסקנות ולא ברצון אמיתי לקדם, כמו שאני רואה בראש העין. באתי לאימון ניסיון, ראיתי חבר'ה שבאים באמת לשחק כדורסל ולא לסתם להעביר את הזמן והחלטתי להישאר. למרות זאת, עדיין לא אמרתי את המילה האחרונה שלי בקריירה בליגות הגבוהות".
למרות גובהו בוכמן משחק בעמדות מספר 4-5. "בבסיסי אני רכז, אבל שיחקתי לאורך הקריירה בכל התפקידים האפשריים", הוא מספר בחיוך.
2 צפייה בגלריה
יפתח בוכמן במדי ראש העין. צילום: באדיבות המועדון
יפתח בוכמן במדי ראש העין. צילום: באדיבות המועדון
יפתח בוכמן במדי ראש העין. צילום: באדיבות המועדון
לצד המשחק, בוכמן מעורב בפרויקטים נוספים הקשורים לכדורסל. הוא מאמן שתי קבוצות בבית הספר לכדורסל של הפועל ת"א, ייסד את ליגת הקיץ שרצה בהצלחה גדולה כבר מספר שנים ואותה הוא מתכנן להרחיב בקיץ הקרוב וכעת הוא עומל על מיזם נוסף - הקמתה של ליגת "מאמא סל", שתאפשר לכל אישה מעל גיל 18 לשחק כדורסל.
"הפרויקטים האלה נולדים מתוך צורך", הוא מספר, "את ליגת הקיץ הקמתי כשהייתי שחקן ברמות הגבוהות ורציתי פעילות רצינית לקיץ. יש גם הרבה שחקנים צעירים שלא מקבלים מספיק הזדמנויות בעונה הרגילה ורוצים להוכיח את עצמם. לפני שלוש שנים הקמתי את הליגה בת"א ובעונה שעברה כבר שיחקו בחמש ערים ובהן פתח-תקוה. בעונה הקרובה הצפי הוא לשמונה ערים".
על "מאמא-סל" הוא מספר כי "פנו אליי 800 נשים עוד לפני שהתחלתי בפעילות שיווק אמיתית".
לסיום, נחזור לראש העין. הקבוצה יצאה לפגרה בת שלושה שבועות שבסיומה תפתח את הסיבוב השני במשחק חוץ מול מכבי קיסריה, עליה גברה במחזור הראשון של העונה 69:79. "ניצחנו את כל הקבוצות שמדורגות מתחתנו וגם במשחק בקיסריה, התוצאה תהיה תלויה בעיקר בנו", אמר בוכמן, "אם נבוא מוכנים טקטית ומנטאלית, נעשה את העבודה. מאימון לאימון אנחנו משתפרים ומתקדמים".
ויש לו גם בקשה לחובבי הכדורסל בעיר: "לא מגיע מספיק קהל למשחקים שלנו וחבל. יש הרבה אוהדי כדורסל בראש העין ואם הם יגיעו, זה יעזור להגדיל את הזהות ולבנות דרך למועדון. כשבא קהל, זה יוצר עניין בעיר ורותם ספונסרים ומשקיעים, כמו גם את העירייה, לבוא ולקדם את המועדון, הענף והספורט עוד יותר".