בדרך כלל לא יוצא לכם לשמוע עליהם בתקשורת הארצית ולמרות שהם מתנהלים בליגות נמוכות הרחק מאור הזרקורים, אהבתם לקבוצה שאותה הם מנהלים היא ללא גבולות.
1 צפייה בגלריה
שטרית. "לאורך הדרך עמישב הפכה למותג"
שטרית. "לאורך הדרך עמישב הפכה למותג"
שטרית. "לאורך הדרך עמישב הפכה למותג"
(ריאן)
אחד מאותם אנשים הוא אשר שטרית (77), היו"ר המיתולוגי של קבוצת הכדורגל מכבי עמישב מליגה ב', שנחשב לאחד הוותיקים בארץ בתפקידו. האיש, שנמצא במועדון מאז שנת 1964, רוצה רק דבר אחד: "שהנוער והבוגרים יעלו ליגה", ומבטיח: "אהיה פה עד 120".

"אני זה אני"

"התשוקה ואהבה לסמל", הוא מסביר מיד את המניע מאחורי פעילותו ארוכת השנים. "לאורך הדרך עמישב הפכה למותג, ואנשים מדברים על הקבוצה. גם מאמנים שהיו פה תמיד מבסוטים מהתנאים שיש לנו להציע.
"חשוב להגיד שאנחנו לא עושים את זה בשביל הכסף, אלא בזכות האהבה למקום וכדי לתת נציגות לעמישב".
שטרית הקים את הקבוצה לפני 57 שנה, כשהבסיס היה איחוד בין בית"ר פתח־תקוה, עמישב ומחנה יהודה. "ניסינו את זה שנה אחת, אבל זה לא צלח", הוא אומר. "נאלצנו להתפרק ולהקים את הקבוצה מחדש".
למה זה לא צלח?
"כי כל אחד רצה להיות הבוס, וזה לא הלך טוב".
יש סיכוי לאיחוד בעתיד?
"אני לא חושב. יש לנו היום קבוצה מצוינת עם אנשים שמגיעים מהלב, כמו גולן שטרית, אייל אברג'יל ושמואל בטאט. יש לנו גם מחלקת נוער מעולה עם תשע קבוצות ומאמנים ברמה גבוהה, שעובדים במסירות נפש. כולנו עושים את זה מתוך אהבה לקבוצה. מה שמאחד אותנו עוד יותר הוא הסיפור של האחיין שלי, אלי שטרית ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים".
תוכל לספר מה קרה?
"כן, הוא שיחק בהפועל פתח־תקוה מהילדים עד הנוער, ובאיזשהו שלב לא רצה להישאר והגיע אלינו לעמישב. בסיום אחד המשחקים הוא רצה ללכת הבייתה, ושני חברים שלו ביקשו ממנו שייקח אותם לצומת סגולה.
"הרכב היה מעורב בתאונת דרכים. אלי שהה בבית החולים כשלושה שבועות ונפטר מפצעיו".
מתי זה קרה?
"לפני שמונה שנים, כל הקבוצה נקראת אלי-עמישב. יש לנו שם גם אנדרטה ליד המגרש לזכרו, ואמא שלו שהיא גיסתי, מנהלת את מחלקת הנוער ונותנת לכל הילדים את כל התנאים שהם צריכים".
מבחינת הניהול שלך יש מי שמשווה אותך לאבי לוזון. זה מחמיא לך?
"כל אחד כבודו במקומו. לוזון זה לוזון, ואני זה אני. יש לי ילדים שיהיו בריאים שמנהלים את הקבוצה בצורה הכי טובה והוגנת שיכולה להיות מכל הבחינות, ממציאת תורמים וכל מה שצריך בהתנהלות השוטפת".
הבאתם בעבר שמות גדולים כמו מוראד מגמדוב ואלון מזרחי, שהיו כבר בסוף הקריירה. יש סיכוי לראות שמות כאלה בקרוב?
"עם כל הכבוד לאותם שחקנים, התרומה הגדולה שלהם הייתה בשדרוג שם הקבוצה. קשה להוריד שחקנים כאלה בכירים לליגה ב'. לכן זה לא תמיד שדרוג מקצועי. השבוע שיחקנו נגד קלנסואה, שמשקיעה 3.5 מיליון שקל בבניית הסגל וכל השחקנים שלהם יכולים לשחק בליגת העל.
"בסיבוב הראשון נגדם ניצחנו 3:1, והפעם גברנו עליהם 1:0. עשינו את זה למרות שהסגל שלנו לא בא מהלאומית או מליגה א', אלא מהנוער בחיזוק של כמה שחקנים".
תחזקו את הסגל בקרוב?
"אנחנו מחפשים שחקנים שבאים לשחק בשביל הסמל, והאהבה לקבוצה. כל שחקן שבא אלינו ורואה את התנאים שהוא מקבל, לא רוצה לעזוב".

שובו של אוהד

השם הגדול ביותר שהגיע לקבוצה בשנים האחרונות הוא דווקא המאמן אוהד בוזגלו ממשפחת הריאליטי המפורסמת. בוזגלו עלה לאחרונה לכותרות בעקבות השתתפותו בהישרדות VIP, שם סיפר בפתיחות על אורח חייו הכולל קשרים עם נשים רבות ונוצרה לו תדמית העלולה להתפרש כחוסר רצינות.
"אוהד מאמן מעולה שאימן אותנו בעבר שש שנים", מסביר שטרית. "התנדנדנו אז בין ליגה א' לליגה ב' ונפרדנו. אחר כך הגיע המאמן דורון ממן, ולא הייתה כימיה כל כך טובה. כל אחד הלך לדרכו והבאנו את אוהד שוב בתקווה שיעלה אותנו ליגה. אוהד מסוג המאמנים שמשפיעים על השחקנים.
"הוא יודע איך להביא אותם למלא את ההוראות שהוא נותן להם במשחק. אפשר להגיד שכולם מרוצים ממנו, גם אנחנו, גם האוהדים וגם הוא. זה שניסו ליצור לו תדמית מסוימת לא מעניינת אותנו. הוא אימן כבר בלאומית את נס ציונה, ועכשיו חזר אלינו".
אוהד הצהיר אצלנו בריאיון שאתם מכוונים לעלות ליגה. תעמדו בציפיות?
"אני מקווה, אנחנו בדרך למבחנים בפליאוף העליון, זה תלוי בכוחות שיישארו לנו ובחיזוק. אני מקווה שנמצא תורמים ושראש העירייה יעזור לנו".
מה התגובות שקיבלתם כשאוהד חזר?
"האוהדים אוהבים ניצחונות ואם הם מגיעים, אז המאמן טוב. אם לא, אז הוא לא טוב. בינתיים המאמן מביא תוצאות ולכן כולם מרוצים".
לשטרית חשוב להבהיר כי קברניטי המועדון ממשיכים להחזיק את הקבוצה בעיקר בגלל מחלקת הנוער שלה. "הם השם של המועדון ושמנו למטרה לדאוג לבני הגיל הצעיר", הוא מסכם. "יש אצלנו משמעת ואנחנו מתואמים עם בתי הספר".
עוד כמה שנים נראה אותך בקבוצה?
"מבחינתי עד סוף חיי".
לעדכונים: חדשות ראש העין