את השבוע ואת משחקי פוסט הסגר פתחה הפועל ראשון לציון בתיקו מפתיע מול הפועל אשקלון (1:1), ולאחר סגירת הגיליון, במסגרת המחזור האחרון (30) של העונה הסדירה, היא ניסתה לשפר עמדות מול הפועל אום אל פאחם, אבל הראש של האוהדים, וככל הנראה של מרבית אנשי המועדון, היה דווקא ביציע, או יותר נכון במשרדי ההנהלה, כאשר גוברות והולכות השמועות על עזיבתו האפשרית של הפטרון ובעל המאה, עמוס לוזון.
2 צפייה בגלריה
משה דמאיו
משה דמאיו
משה דמאיו
(צילום: אבי מועלם)
האיש, שעל פי הפרסומים רכש את הקבוצה מאיל ברקוביץ' תמורת 1.7 מיליון שקל, קורא את מה שנכתב עליו באמצעי התקשורת השונים, ונכון לעכשיו לא מגיב. מי שמנסה לשדר עסקים כרגיל הוא המנכ"ל, ולמעשה איש הרכש הראשון של לוזון במועדון, משה דמאיו: "אני לא רואה שום דבר מהשמועות שאנשים מדברים עליהן. משיחות איתי לא נאמר לי דבר על ידי עמוס, כך שאני לא יודע דבר בנושא".
ההנחה היא שמאחר וצפויים קיצוצים עירוניים בתמיכה בהפועל ראשון לציון, עלול הדבר להרתיע את עמוס לוזון מלהמשיך ולקחת חלק בהפעלת הקבוצה.
דמאיו מכחיש: "אני לא רואה את החשש הזה. לראיה, ראש העירייה רז קינסטליך הגיע למשחק נגד הפועל אשקלון (1:1 בסיום). שוב, אני גם שומע את השמועות על זה שעמוס לוזון מעוניין לעזוב, אבל אני לא רואה שום ביטוי לזה בשטח, גם עמוס לא אמר לי דבר בשיחות בינינו".
2 צפייה בגלריה
הפועל ראשון
הפועל ראשון
הפועל ראשון
(צילום: חן קלדרון)
קינסטליך הגיע למשחק ביום שני, אבל לוזון לא.
"כי היה לו אירוע מאוד חשוב. אנשים כבר הספיקו לשכוח, אולי בגלל הפגרה, אבל גם בתחילת העונה היו משחקים שעמוס לא הגיע אליהם מכל מיני סיבות שונות. לא צריך לקום ולהסיק מזה מסקנות".
אולי יש פה מחאה שקטה נגד קיצוץ אפשרי בתמיכה בקבוצה?
"תתן לי לעשות לך סדר. יהיה כסף, גם בעונה הבאה. יהיה בכפוף לקיצוץ שיעשו בעירייה, הרי לא יורידו את כל ההקצבות. חשוב להבין שכל הקבוצות הן חלק מהמציאות הזאת, אז גם הפועל ראשון לציון תיפגע, וזה לא רק בתמיכה העירונית. צריך עוד לחכות ולראות איך כל המציאות היום תשפיע על ההכנסות של הספונסרים, זכויות השידור, הטוטו. לכל הקבוצות יהיה פחות כסף, לא רק להפועל ראשון לציון".
"צריך עוד לחכות ולראות איך כל המציאות היום תשפיע על ההכנסות של הספונסרים, זכויות השידור, הטוטו. לכל הקבוצות יהיה פחות כסף, לא רק להפועל ראשון לציון"
עבור ראשון לציון פגיעה בהכנסות מכספי עירייה לא משמעותית יותר מאשר אצל קבוצות בהן אחוז התמיכה מהבעלים גדול יותר?
"אני המון שנים בכדורגל, אני לא זוכר בחיים בעלים ששם כסף פרטי בקבוצה בלאומית כמו שעמוס לוזון שם בהפועל ראשון לציון. עם כל הכבוד לכסף העירוני, הפער הוא גדול. העירייה עזרה לנו בצורה יפה, אבל עם כל הכבוד, סכומים כמו של עמוס אני לא זוכר".
אתם מעוניינים לעלות ליגה - גם כפטרון של מכבי פתח תקוה, עמוס לוזון לא התפרע עם המזומנים.
"יש לנו את הידע כדי לנהל קבוצות גם בתקציבים נמוכים. ברגע שהתמונה תתבהר, של כל ההקצבות, זה ישליך גם כלפי מטה, כלפי החוזים של שחקנים, של הצוות המקצועי, אנחנו לא חיים באשליה שמה שהיה הוא שיהיה".
אז אתה יכול להתחייב כאן והיום שהצוות שמוביל את הפועל ראשון ימשיך להוביל אותה גם באוגוסט 2020?
"זה לא מה שאני אומר. אני חוזר ואומר, שומע בדיוק כמוך את השמועות שרצות בכל מקום, אבל בפן האישי, אפילו פעם אחת לא נאמר לי שעמוס עוזב".

כדוריד

הנהלת איגוד הכדוריד התכנסה ביום שני השבוע בת"א ואישרה את ההמלצות לסיומה הרשמי של עונת 2019/20.
העונה הופסקה במהלך חודש מרץ, עם פרוץ משבר הקורונה, וההחלטה על סיומה כוללת את קביעת האלופות בכל הליגות (מגילאי נוער ונערות ומעלה), והקפאת הירידות של קבוצות.
בכל הנוגע לליגת ווינר, המשמעות היא שמכבי ראשון לציון, שהובילה את הטבלה, זכתה השבוע באליפות ה־15 שלה. אגב, גם בליגת הנשים מכבי ראשון לציון חגגה בנסיבות המוזרות שאליהן נקלענו את תואר האליפות.
בכל הנוגע לעונה הבאה: הודיעו השבוע באיגוד הכדוריד כי ליגת העל תכלול 13 קבוצות, עם עלייתה של מכבי ת"א שהיתה במקום הראשון בלאומית בזמן העצירה, והישארותה של מכבי דימונה.
תוכנית המשחקים תידון בעתיד. גמר גביע המדינה בין הפועל אשדוד למכבי ראשל"צ יתקיים בתאריך שייקבע לפני פתיחת העונה הבאה. לגבי גמר גביע המדינה לנשים, יתקיים דיון נפרד.