מחזור אחד לסיום העונה הסדירה ומכבי פתח־תקוה, שסיימה ביום ראשון בתיקו מאופס מול הפועל באר שבע, כבר רואה את הפלייאוף העליון מעבר לפינה. הלוזונים תלויים בעצמם ויהיו שם אם יחזרו מאיצטדיון דוחא בסכנין עם נקודה אחת לפחות. גם הפסד של עירוני קרית שמונה מול הפועל כפר סבא או של מכבי נתניה מול מכבי חיפה יעזור משמעותית להשיג את המטרה.
1 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
גיא לוזון
(צילום: עוז מועלם)
קראו גם:
כשנולד הביטוי הלוזונים, השמות הראשונים שקפצו לתודעה הם של האחים אבי ועמוס. אלא שמי שניצב בחזית המשפחה כיום ומנצח על מקהלת הצעירים המוכשרים של המועדון הוא האחיין גיא, שמצליח לשקם את הקריירה אחרי שנים לא פשוטות בארץ ובחו"ל.

הקרדיט השתלם

לפני כשנתיים זה נראה רע מבחינתו. הוא פוטר מבית"ר ירושלים אחרי פתיחת עונה מאכזבת, שכללה ניצחון בודד בשבעת המחזורים הראשונים ומחאה גוברת מצד הקהל. עבור לוזון, שעוד קודם נכשל במכבי חיפה ולבסוף גם פוטר, הקריירה המקצועית הייתה בירידה וההצעות מקבוצות אחרות פחתו. וכך הוא מצא את עצמו חוזר הביתה, לחיק המשפחה ולקבוצת נעוריו - מכבי פתח־תקוה.
הבן האובד אמנם שב הביתה, אבל ההישגים נשארו מחוץ לדלת. במאי 2019, אחרי שבע שנים שהיתה בליגת העל, ירדה פתח־תקוה לליגה הלאומית. אם ברוב המועדונים היו ממהרים להודיע על זעזוע, במקרה של הלוזונים זה כמובן לא קרה. הוא המשיך לקבל אמון תוך ידיעה שמדובר בשיקום הקריירה שלו, והקרדיט השתלם בסופו של דבר.
זה החל בעליה מרשימה לגמר גביע המדינה מול באר שבע והמשיך עם חזרת המלאבסים לליגת העל בתום שנת היעדרות. בפתח־תקוה עשו חישוב מחדש לקראת העונה שבפתח במטרה לתקוע יתד של ממש בליגת העל. רעשי הרקע מסביב הזהירו את הבעלים אבי לוזון כי הקבוצה תתקשה להחזיק מעמד מול יריבות חזקות בהתחשב בתקציב הלא גבוה ובסגל שחקנים צעיר ולא מוכר ברובו.
את אבי לוזון זה לא עניין. ההיפך, הוא הצהיר כי הקבוצה שלו שואפת להשיג כרטיס לפלייאוף העליון. "הספידו את גיא לוזון מוקדם מידי", אומר השבוע גורם במועדון. "אמרו שנרד שוב, אבל ידענו בדיוק מה אנחנו שווים, כמו שידענו שגיא מאמן מצוין ויעמוד במטרות".

רגוע ומפויס

במהלך שני הסיבובים הראשונים שמרה פתח־תקוה על יציבות ומצאה את עצמה יחד עם הגדולות במעלי הטבלה, תוך הצגת כדורגל חיובי ברוב המשחקים. הקבוצה סיפקה לא מעט דרמות, כמו בחודש דצמבר האחרון כשבדקה ה־91 הצליחה לגבור (1:2) על באר שבע. בתחילת חודש מרץ ידעו לוזון וחניכיו לספק תוצאת תיקו (1:1) חשובה מול מכבי נתניה בקרב ישיר על מקום בפלייאוף העליון, עם שער שיוויון של ליאל עבדה.
"גיא הפך אותנו לקבוצה מגובשת שעסוקה בעבודה ובעשייה", מעיד אחד השחקנים. "אנחנו פשוט יחידה אחת לוחמת עבור המועדון, והעובדה של גיא ניכרת בשטח". בכלל, שחקנים במועדון מדווחים על חדר ההלבשה בריא, מגובש ומשפחתי עם אווירה טובה באימונים וגיוון מקצועי.
"כשגיא הגיע בעונה שעברה הוא הגיע אחרת", אומר המאמן והפרשן, אייל לחמן, שנחשב למקורב למשפחת לוזון. "הוא בא רגוע ומפויס, וזה מה ששבה את לב השחקנים שמעריכים ואוהבים אותו. זה לא מסתכם רק בשחקנים. השילוב של גיא עם משפחת לוזון מסייע להצלחה שלו ושל המועדון".
גם הפרשן איציק אהרונוביץ בטוח שהחיבור והגיבוש של הלוזונים הוביל לדברים טובים: "המקום הכי נח לגיא זה פתח־תקוה לצד הדוד אבי, שמבין מאוד בכדורגל ויודע לתת עצות טובות כשצריך".
מה סוד ההצלחה העונה?
"גיא מאמן יסודי וטוב שמתכונן היטב לכל משחק ומכיר כל יריבה. קחי למשל את המשחק מול מכבי חיפה לפני שבועיים. הניצחון הזה לא היה מקרי".
מצד שני הקבוצה מגלה חוסר יציבות בשבועות האחרונים.
"גיא צריך בעיקר לעשות חשבון נפש למה הוא הפסיד העונה לקבוצות קטנות וניצח את הגדולות. למרות זאת, מבחינתי הוא אחד ממאמני העונה וכל הכבוד לו על הדרך וההישגים".
עבור הבוס והדוד, גיא הוא מאמן מצוין שלא קיבל מספיק קרדיט בקבוצות בהן אימן במהלך הקריירה. לצד האמונה באחיין, הבוס יודע לומר את דעתו, אפילו אם היא פחות נעימה לאחיינו. במועדון מספרים כי "גיא מקבל מחמאות, אבל גם מקבל בראש כשצריך. מי שמכיר את אבי לוזון יודע שאין אצלו הנחות. אם תשאלו אותו עד מתי תישאר האידיליה הזו, תבינו מיד שמבחינתו כמה שיותר".