במכבי פתח־תקוה מלקקים את הפצעים אחרי התבוסה 4:0 ליריבתם הישירה במלחמת ההישרדות בליגה, הפועל נוף הגליל, בשבת האחרונה. במועדון סופרים את הפסדם ה־17 העונה (הכי הרבה בליגה) בדרך חזרה למקום האחרון בטבלה.
1 צפייה בגלריה
הפועל נגד כפר קאסם ביום ראשון. הפסד כואב במיוחד
הפועל נגד כפר קאסם ביום ראשון. הפסד כואב במיוחד
הפועל נגד כפר קאסם ביום ראשון. הפסד כואב במיוחד
(צילום: יאיר שגיא)
שני מאמנים כבר פוטרו, אחד בלחץ הקהל והשני על ידי הבוס אבי לוזון, ושישה שחקני חיזוק הגיעו בינואר, אבל תוצאות אין. אם מישהו קיווה כי ירידתו של המנהל המקצועי והסמל, עומר גולן, לקווים תעשה את ההבדל, הרי שהוא התבדה.
גם בהפועל פתח־תקוה ידעו שבועות טובים יותר. הקבוצה, שנבנתה בתחילת העונה לליגה א', הייתה פסע מלעלות לליגת העל. ההפסד לכפר קאסם 3:0, יריבתם הישירה על העלייה, טרף את הקלפים. ובכל זאת, איש בקרב קברניטי הקבוצה ואוהדיה לא יכול להיות מאוכזב מהעונה, שהפתיעה אפילו את מיטב הספקנים.

"האוהדים נוטשים"

המצב אצל הלוזונים נע בין דכדוך ליאוש, ועושה רושם שהקהל מפנים כי הדרך לליגה הלאומית סלולה. אחד האוהדים כתב בעמוד הפייסבוק של המועדון את תחושותיו: "ראינו כבר עליות וירידות, אבל לא בתבוסות כאלו. לא נורא, ירדו ליגה, יבנו את עצמם ויחזרו מחוזקים. אולי זה ילמד את לוזון לא למכור ולעשות 'אקזיטים' על שחקנים אלא לנסות להשיג תארים".
אוהד נוסף טען כי בפעמים הקודמות שהקבוצה ירדה ליגה היו שחקנים כמו מנור סולומון וליאל עבדה לבנות סביבם קבוצה, והפעם כבר אין בקבוצה שחקן 'כוכב' שיעשה את ההבדל".
ועדיין, מוקדם להוריד את המועדון ליגה, כשלפניו שלושה משחקים קריטיים - בית"ר ירושלים, הפועל ירושלים והפועל חדרה. המרחק בינה לבין חוף מבטחים הוא נקודה אחת בלבד, ולמכבי יש הפרש שערים טוב יותר מהפועל נוף הגליל והפועל ירושלים, המתמודדות מולה בקרב ההישרדות בליגה.
אחד האוהדים המובילים ביציע, עידן גולדשטיין (37), מספר על התחושות. "כשהיציע מת, האוהדים נוטשים וסדרי העדיפויות ברורים. לא פלא שמכבי פתח־תקוה קרובה מתמיד לנקודת האל חזור. אבי לוזון הוא אדם עם יכולות ללא ספק, אבל הוא לא הבין דבר אחד בסיסי או שאולי הבין והחליט לעשות מהלך - הספורט והכדורגל שייכים לאוהדים.
קראו עוד>>>
"מכבי פתח־תקוה היא לא רכושו של איש, היא שייכת 'לעם'. אבי לוזון ניכס לעצמו את המועדון, אבל גם הוא לא לקח בחשבון שלאוהדים יש גבול שכבר שנים נמתח ונמתח והגיע לסיום".
למה אתה מתכוון?
"שהוא עשה עבודה טובה בלדכא את הקהל שלנו במשך שנים, לספר לו כמה אתם נכשלים וקטנים, ומעל הכל - לשים עצמו כמושיע היחידי והכל יכול של המועדון. אז זהו, שלא, ממש לא. מכבי אבשלום פתח־תקוה הוא מועדון מפואר, אבל לא קיים יותר.
"מה שקיים זה מועדון של איש אחד, ועם מועדון כזה אף אחד לא רוצה להזדהות, להתרגש, לשמוח ולבכות. בסוף, יש עובדות ואיתן אי אפשר להתווכח. היציע מת, האוהדים נוטשים ואף אחד כולל אלה שבאים כבר לא יכול להתגאות בדבר הזה.
"מי שלא רצה אוהדים, סופו שהאוהדים לא ירצו אותו כי אין מועדון בלי אוהדים. לא ממש משנה באיזו ליגה נהיה: אם ביציע יש רק 250 איש ואם כישלון נוסף מגיע על גבי כישלון ועוד כישלון יביא לעזיבתו של אבי לוזון, אז הכל כשר. אני אסיים בציטוט ששמעתי לאחרונה: 'אומרים לך לך, אז תלך"'.
אבי לוזון מסר בתגובה: "אשאר במכבי פתח־תקוה לפחות עד 2030. אמשיך לנהל את המועדון כמו שדאגתי לו במשך 32 שנה".
זה יקרה בליגת העל?
"נעשה הכל כדי שזה יקרה".
לוזון הוסיף: "אני מנהל את המועדון במשך 32 שנה, כש־30 שנה מתוכם הוא נמצא בליגת העל. ב־20 השנים האחרונות השליטה בעיר שלנו. מחלקת הנוער שלנו בין הטובות בארץ, יש שיגידו הטובה ביותר. הממעיטים בערכה יגידו שהיא בין שלוש המחלקות הטובות בארץ. אנחנו יצרני השחקנים הכי טובים וגדולים בארץ למועדון, לנבחרות ולחו"ל".

"תמיד נאמין"

ומה קורה בצד השני של העיר? למרות התבוסה הכואבת ביום ראשון, בהפועל פתח־תקוה יכולים להיות מעודדים. הקבוצה שהייתה עם רגל וחצי בליגה א' בתחילת העונה מוצאת את עצמה נלחמת על העלייה לליגת העל עד הרגע האחרון, כשבין היתר היא מגלה נחישות והקרבה מצד השחקנים.
אז נכון, ממועדון ענק עם עבר מפואר הציפייה היא ליותר, אבל כשמסתכלים על השנים האחרונות מוצאים כי כבר חמש עונות נלחמת הקבוצה במאבקי הפלייאוף התחתון בליגה השנייה. לכן העונה הנוכחית היא שינוי מרענן, שנותן המון סיבות לאופטימיות לעתיד.
גם האוהדים נשמעים מעודדים חרף התבוסה 3:0 לכפר קאסם במשחק ראש בראש על העלייה לליגת העל. רבים מהם לא נותרו אדישים וכתבו לא מעט תגובות בעמוד הפייסבוק של המועדון. "היום היה יום חג, מה שעשינו היום הוא בעשר אצבעות", כתב אחד האוהדים.
"העמותה הגיעה לאן שהגיעה בזכות האנשים, כל אחד ואחד מאיתנו. תודה לכל מי שלקח חלק באירוע הזה. על המשחק לא ארחיב. ביום שישי מגיעים לנס ציונה לעודד ולדחוף. היו דברים מעולם, תמיד נאמין כל עוד יש סיכוי".
אוהד אחר, שנשמע פסימי בנוגע לעליית ליגה, כתב: "זה כואב. תודה על הכל הפועל. תודה שחקנים, תודה עופר. זה הזמן להוריד או להרים את הראש, כל אחד איך שהוא מרגיש, להסיק את המסקנות ולהתכונן לעונה הבאה".
אוהד פחות סלחן כתב בעמוד הפייסבוק של המועדון: "קבוצה חלשה מאוד שהוציאו ממנה את המקסימום. זה הזמן לצרף בעלים או ספונסר חזק שיעלה אותנו כבר ליגה. מועדון בסדר גודל כזה לא אמור לשחק עם שחקנים בינוניים שנתנו עונה מקסימלית מבחינתם.
"הייתי בן 16 ברמת גן כשלקחנו גביע, היום אני בן 46. לא ראיתי תואר כבר 30 שנה. הבאתי למשחק את הילדים שלי ואני מתחרט שהדבקתי אותם במחלה. גם הם יצטרכו לסבול כל כך הרבה שנים? מנהלי הכחולה, קחו אחריות ותביאו רוכש שישקיע בקבוצה, די נמאס".
היום (שישי) תשחק הפועל פתח תקוה נגד סקציה נס ציונה בתקווה למעידה של כפר קאסם מול בני יהודה, מה שיחזיר אותה לתמונת העלייה במשחק האחרון של העונה.
לעדכונים: חדשות ראש העין