הפוסט והסערה: לפני מספר ימים פרסמה עיריית ראש העין פוסט ברשת החברתית לפיו בית הספר צומח C שמוקם בימים אלו ברחוב חיים הרצוג, יהיה מוכן בזמן ויפתח את שעריו ב-1 בספטמבר. אלא שתושבים רבים ביניהם הנהגת הורי בית הספר טוענים כי המציאות בשטח שונה לגמרי. "כרגע הילדים מתוכננים להיכנס לאתר בניה", אומרת יו"ר הנהגת ההורים טליה מעוז.
בבית הספר צפויים ללמוד בשנת הלימודים הבאה כ-270 תלמידים. ביניהם 3 כיתות א' שנמצאים היום בבית הספר שמעון פרס ויעלו בשנה הבאה לכיתה ב', 4 כיתות א' חדשות ותלמידים נוספים מבית הספר צומח E שגם בנייתו טרם הושלמה.
2 צפייה בגלריה
המצב כיום
המצב כיום
המצב כיום
(צילום: שירן עזר-כהן)
על פי ההודעה שפרסמה העירייה "ב-1 בספטמבר יפתח במשכנו החדש בית ספר היסודי צומח C בשכונת פסגות אפק. בית הספר החדש והמתקדם כולל 24 כיתות לימוד, מגרש ספורט, והצללה בחצר בית הספר".
אלא שכאמור לתושבים רבים ולהנהגת הורי בית הספר ישנם השגות רבות בעניין. "אנחנו מתנהלים מול העירייה בנושא כבר תקופה ארוכה. הבטיחו לנו דברים מסוימים, אך בעקבות שיחה שניהלה המנהלת עם מנהלת הפרויקט הבנו שחצי מהדברים לא יהיו כמו הצללה, קירוי, ספסלים ומתקנים לילדים, דברים שילדים צריכים במיוחד בגילאים הללו", אומרת מעוז. "כרגע הילדים מתוכננים להיכנס לאתר בניה בלבד".
מה היה העדכון האחרון שקיבלתם מהעירייה?
"קיבלנו תשובה שיהיה אבל אין התחייבות לגבי לוחות זמנים, אין לקיחת אחריות, אין עמידה ביעדים אלא דובר בכללי. אנחנו למודי ניסיון מול העירייה והם אומרים דברים באוויר כשבפועל דברים לא מתבצעים. אנחנו רוצים הבטחות, רוצים תאריכים, רוצים לדעת מה הולך להיות, איך, כמה ולמה. עד שעשינו רעש לא היה תקציב לקירוי והצללה. לא בטוחה שבית הספר בכלל תקני ובטיחותי כדי לפתוח אותו".
2 צפייה בגלריה
הדמיית בית הספר
הדמיית בית הספר
הדמיית בית הספר
(דוברות העירייה)
אתם לא רואים תסריט שהעירייה תאיץ את העבודות ובית הספר ייפתח כראוי?
"בית הספר עצמו יהיה מוכן בראשון לספטמבר. מה שלא יהיה מוכן זה כל השטח החיצוני שלו , כל מגרשי הספורט, הקירוי והצללה, דשא סינטטי, דברים לילדים. אנחנו מדברים על 270 תלמידים שאיפה יהיו? על עפר? לא הגיוני. אנחנו לא רואים אפילו גידור ראוי שאמור להיות. אסכורית מבחינתנו לא באה בחשבון. אנחנו באתר בניה, הילדים יהיו חשופים לפועלים, וגם לא חסר אנשים מפוקפקים שעלולים לפגוע בהם. אנחנו רוצים ביטחון לילדים. רוצים מתווה אבטחה מדויק. רוצים שלילדים יהיה נעים וכיף ללמוד ושתהיה להם דרך בטוחה להגיע לבית הספר"
"צפויה לנו פגישה היום (רביעי) עם הגורמים הרלבנטיים בעירייה ואנו מצפים לקבל תשובות ברורות בנושאים האלו. במידה ולא נקבל תשובות אנחנו נסלים את המאבק ונעשה יותר רעש ובלגן. אנחנו נדגים להם מה הולך לקרות ב1.9 , וגם שביתת אזהרה תהיה במידה ולא נקבל את מה שאנחנו רוצים. יש לנו תכנית פעולה מסודרת. אנחנו רוצים לדעת שהילדים שלנו ילמדו במקום טוב ובטוח".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "בית הספר היסודי הצומח C החדש הכולל 24 כיתות לימוד, ייפתח במועדו ב-1 לספטמבר 2020 כולל פיתוח, מגרש ספורט והצללה בחצר בית הספר. הנהלת אגף החינוך ועיריית ראש העין עושים הכל כדי שבית הספר ייפתח בצורה מיטבית ומוצלחת.
"בנוסף, מחר תתקיים פגישה של הנהגת ההורים עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, עומר שכטר. במפגש, יינתנו כל התשובות לכל השאלות עם כל הגורמים המקצועיים. כמו כן מחר בערב תתקיים פגישת זום פתוחה לכל הורי בית הספר למתן מענה על שאלות".