הצליחו במאבק: מלווי ההסעות בראש העין חתמו בבוקר יום חמישי 30.12 על הסכם קיבוצי ראשון המסדיר את שכרם ואת תנאי עבודתם.
ההסכם הושג לאחר מו"מ ממושך שנוהל בין הסתדרות העובדים במרחב פתח תקוה, ראש העין והסביבה ובין נציגי עיריית ראש העין והעמותה לשירותים חברתיים המעסיקה את המלווים ומנהלת את כל תחום ליווי ההסעות לילדי החינוך המיוחד בעיר.
1 צפייה בגלריה
הסעות תלמידים
הסעות תלמידים
הסעות תלמידים
(צילום: יוגב עמרני)
ההסכם נחתם לאחר שקיבל את אישורו של הממונה על תחום תאגידים עירוניים במשרד הפנים, ויוחל רטרואקטיבית החל מתאריך ה- 1.9.2021 ואילך.
ההישגים העיקריים שהושגו במסגרת ההסכם כוללים בין היתר: עדכון תעריף השכר השעתי, 10% תוספת פיצול לזכאים, תוספת וותק אחוזית, קרן השתלמות, חברות בעמותה לקידום מקצועי, שי לחגים, דמי הבראה בהתאם לתעריף במגזר הציבורי, קצובת ביגוד אחת לשנה, רצף העסקה בחודשי הקיץ, ועוד.
הסדרת סעיפים אלו בהסכם קיבוצי יוצרת בטחון תעסוקתי למלווי ההסעות בראש העין, שכמו אלפי מלווי הסעות אחרים בישראל סבלו עד היום משכר נמוך, העדר אופי קידום, העדר בטחון סוציאלי וחודשים ללא משכורת בחופשות של בתי הספר.
קראו גם:
במו"מ ובגיבוש ההסכם הקיבוצי היו שותפים יו"ר הסתדרות העובדים במרחב פ"ת, ראש העין אריאל והסביבה גיורא נחום, מרכזת האיגוד המקצועי עו"ד רעות עידן, מנכ"ל העירייה אילן הררי, גזבר העירייה רחבעם חיים, היועצת המשפטית בעירייה עו"ד פרומה פורת, גזבר העמותה לשירותים חברתיים אורי דורון וחברי וועד הפעולה.
יו"ר ההסתדרות, גיורא נחום: " אני שמח לבשר על חתימת הסכם קיבוצי חשוב למלווי ההסעות של עיריית ראש העין שישפר את הרווחה הכלכלית והתעסוקתית של עשרות אלפי עובדים, במיוחד בתקופה המאתגרת שבה נמצא המשק. ההסכם המצוין, וכולל תוספות שכר משמעותיות וסל רווחה מכובד לעובדים".
מרכזת האיגוד המקצועי, עו"ד רעות עידן, שליוותה את המו"מ מצד העובדים: "לאחר מו"מ מורכב חתמנו היום על הסכם קיבוצי ראשון למלווי ההסעות של ילדי החינוך המיוחד בראש העין, הסכם שמשפר משמעותית את תנאי שכרם ומביא בשורה של ממש. ההסכם יוצר מעטפת של שכר הולם, רווחה ורצף העסקה ובאמצעות כך מעלה את קרנם של עובדים אלו וחשיבות תפקידם במערכת הציבורית".