אדם בשנות השלושים לחייו, בעל עבר פלילי עשיר, ששרף שני כלי רכב ברחוב ג'ון קנדי בראש העין בעקבות סכסוך כספי עם בעליהם, נידון לאחרונה בבית המשפט המחוזי מרכז לשנה וחצי מאסר בפועל ועשרה חודשי מאסר על תנאי.
על פי העובדות שצוינו בכתב האישום נגד אותו אדם עולה, כי בזמן ביצוע העבירה, בחודש דצמבר 2019, הוא התגורר באתר בנייה ברחוב ג'ון קנדי בעיר, שם עבד כשומר. בתאריך 25 בדצמבר באותה שנה, אדם אחר החנה בסמוך לאתר הבנייה שני כלי רכב, אותם קנה לצורך פירוק ומכירת חלקי חילוף. בשל סכסוך שהתגלע בין השניים, החליט השומר באתר הבנייה להצית את כלי הרכב וכך פעל בלילה שלאחר מכן. לאחר שצרך משקאות אלכוהוליים, יצא מחדרו באתר הבנייה ובאמצעות מצית הצית את כלי הרכב. למכוניות נגרם נזק כבד וגם המשאית שחנתה בסמוך אליהם ניזוקה.
1 צפייה בגלריה
מזירת האירוע בראש העין
מזירת האירוע בראש העין
רחוב ג'ון קנדי בראש העין
(צילום ארכיון: איחוד הצלה רה"ע)
קראו גם:
לאחר ההצתה ניסה האיש להסתיר את מעורבותו בביצוע העבירה וניסה לשכנע את בעליה של מצלמת אבטחה שתיעדה את האירוע, שלא למסור את הסרטונים לידי המשטרה. בסופו של דבר הודה במעשיו ובשל עברו הפלילי שכלל הרשעות בעבירות של גניבה, מרמה, זיוף, איומים, היזק לרכוש, אלימות, הפרת הוראה חוקית, החזקת סכין, הפרעה לשוטר, ונהיגה בזמן פסילה, כשעל חלקם אף ישב כבר בכלא, נשלח הנאשם למעצר עד תום ההליכים.
ביום 23.6.20 במסגרת הליכי המעצר, הורה בית המשפט המחוזי מרכז על שחרור הנאשם לחלופת מעצר במוסד גמילה "אל פאתם" בטייבה. אלא שלאחר כשלושה שבועות יצא מהמוסד ולא הגיע לביתה של המפקחת עליו, שם היה אמור לשהות במעצר בית מלא, וכן לא הגיע להליכים בבית המשפט שהתקיימו בעניינו. רק במרץ 2021 הוא נעצר שוב על ידי המשטרה.
על אף העבירות החמורות והרקע הפלילי של הנאשם, ציין שופט בית המשפט חגי טרסי כי "אין להתעלם מנסיבות חייו הקשות של הנאשם, אשר גדל במשפחה קשת יום והתדרדר לאורח חיים שולי על רקע זניחתו והיעדר כל מסגרת תומכת בחייו. בהמשך אף נפגע קשות בתאונת דרכים". לאחר מכן ציין השופט גם את העובדה כי הודה במעשיו ולכן השית עליו בסופו של דבר שנה וחצי מאסר בפועל, עשרה חודשי מאסר על תנאי בגין הצתה, שישה חודשי מאסר על תנאי בגין הפרת הוראה חוקית ופיצוי בסך של 1,000 שקלים למתלונן.
כל העדכונים - חדשות ראש העין