המשרד להגנת הסביבה באמצעות היועץ המשפטי לממשלה, מאשים שני תושבים מכפר ברא בכך שהפעילו באופן לא חוקי במשך מספר שנים תחנת מעבר לפסולת בניין בשטח פתוח סמוך לאזור התעשייה בכפר קאסם וכביש 6.
1 צפייה בגלריה
אתר פסולת פיראטי
אתר פסולת פיראטי
המחשה
(צילום: ארכיון דוברות המשטרה)
על פי כתב האישום שהוגש בימים האחרונים לבית משפט השלום בפתח תקוה, עולה כי במשך שנתיים וחצי לפחות (ינואר 2018-מאי 2020) הובילו השניים בעצמם ובאמצעות אחרים כמויות גדולת של פסולת רגילה ופסולת בניין אותן פינו מאתרים אחרים והשליכו אותן בשטח המדובר. כל זאת מבלי שיהיה להם רישיון או היתר לכך.
קראו גם >>>
עוד צויין בכתב האישום כי הנאשמים הפעילו את האתר כאשר שטח המתחם לא היה אטום לחלחול, לא נבנה בשיפוע, וסביב המתחם לא היה תעלת ניקוז למניעת חדירת נגר עילי מהסביבה לתוכו. כמו כן לא הוצב בו ציוד מכני לכיבוי בעירה והמתחם לא היה מגודר ואף נעדר שילוט כנדרש בחוק.
כעת מואשמים השניים בלכלוך רשות הרבים, השלכת פסולת ופסולת בניין ברשות הרבים, הפעלת תחנת מעבר לפסולת ללא התשתיות הקבועות בדין וכן בעיסוק טעון רישוי ללא רישיון.
האשמות נגד השניים מצטרפות למעשה לטענות הרבות של תושבי ראש העין והאיזור על השלכה ושריפת פסולת באופן לא חוקי ובפגיעה באיכות חייהם.
לכל העדכונים - חדשות ראש העין