כבאית אחת ושני אנשי צוות: זה הכוח שמאייש את תחנת הכבאות בראש העין ואמור לתת מענה לכ-70 אלף תושבי העיר, אזורי התעשייה, ואף לכפר קאסם הסמוכה.
1 צפייה בגלריה
תחנת הכיבוי בראש העין
תחנת הכיבוי בראש העין
תחנת הכיבוי בראש העין
(צילום: יוסי דמארי)
התחנה כזכור נפתחה יחד עם מפקדת מחוז מרכז של הכבאות ברחוב שלמה המלך ונחנכה בחודש ספטמבר 2020 בטקס חגיגי בו נכחו השר לביטחון פנים דאז, אמיר אוחנה, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי וראש העירייה שלום בן משה. האחרון ציין במעמד הטקס כי "האתגרים העומדים בפנינו בתחום כיבוי אש והצלה הינם רבים וזאת בשל הבתים רבי הקומות בשכונות החדשות, יער ראש העין, ומתחם הגן הלאומי מגדל צדק ראש העין".
מפקד מחוז מרכז, טפסר אייל כספי הוסיף כי "להשלמת התמונה נבנתה גם תחנת כיבוי והצלה הרואה את פני העתיד והיא תואמת את ההתפתחות הדמוגרפית העתידית של האזור".
אלא שכעת מתברר כי המציאות בשטח לא תואמת את הדברים שאמרו השניים. על אף שהאוכלוסייה בראש העין ממשיכה לגדול ועומדת היום על כ-70 אלף תושבים, בתחנת הכיבוי החדשה ישנם בסך הכל כבאית אחת ושני אנשי צוות שאמורים לתת שירות גם לאזורי התעשייה, לשטחים הפתוחים שמסביב לעיר ואף לכפר קאסם השכנה. יחד עם זאת מציינים בשירותי הכבאות כי לצוות שמאייש את התחנה המקומית ישנו גיבוי מתחנות אלעד ושוהם בחלק הדרום מזרחי, ומתחנות פתח תקוה ואלעד בחלק הצפוני.
קראו גם:
על אף הגיבוי שמקבלת התחנה המקומית, תושבי העיר מתקשים לקבל את המציאות הזו."בעיר כזו גדולה, שמכילה המון בניינים גבוהים ויש רק רכב אחד למקרה חירום זה מצב לא נתפס", אומר אחד התושבים. "אם בכפר קאסם פורצת שריפה אנחנו נשארים בכלל ללא כבאית בעיר".
מפקד התחנה טפסר משנה אלון שבתאי, מסר בתגובה: "תחנת הכיבוי בעיר ראש העין מוגדרת כתחנת משנה של תחנה אזורית פ"ת . אי לכך, בתחנה עובדים בשגרת המבצעים צוות כיבוי אשר מונה בין 2-3 עובדים הנותן מענה מבצעי באמצעות רכב כיבוי למרחב העיר והסביבה. יש לציין כי כאשר ניתן מענה מבצעי ע"י צוות התחנה לעיר כפר קאסם תמיד יש גיבוי מבצעי לטובת העיר מתחנת אלעד ,תחנה ראשית או צוות כיבוי מתחנות השרון /איילון. בד בבד, בימים אלו יש כוונה מצד נציבות הכבאות לפתוח תחנת כיבוי נוספת בתוך העיר כפר קאסם".
לעדכונים - חדשות ראש העין