אולי זה יקרה אחרי החגים? חגי תשרי הם בדרך כלל תקופה של התחדשות, לכן לאור התקופה בה אנו נמצאים בדקנו עם תושבים בעיר במה היא צריכה להתחדש. התשובות היו מגוונות ונעו בין אירועי תרבות, מרכז מסחרי גדול, ועד לרכבת קלה, בריכת שחיה עירונית ואולמות קולנוע.
1 צפייה בגלריה
הקולנוע ברעננה חוזר
הקולנוע ברעננה חוזר
קולנוע. חסר בראש העין
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
כידוע ראש העין נמצאת מזה מספר שנים בהתפתחות מתמדת , לפחות בכל הקשור לבניית שכונות חדשות ובעשור האחרון כמות האוכלוסיה כמעט והכפילה עצמה כשהיום מתגוררים בעיר כ-70 אלף תושבים. לפי התחזיות השונות בעוד כחמש שנים המספר צפוי להמשיך לגדול משמעותית ולהגיע אף ל-100 אלף.
אלא שלדברי תושבים בעיר, לצד הגידול בכמות יחידות הדיור, שאר התחומים עומדים במקום כך שהם אינם מקבלים מענה לצרכיהם בתחומים מסויימים.
"חסר לי כאן, מרכז מסחרי משמעותי כמו ביג, למה לא יכולים לבנות אצלנו?", אומר פעיל הציבור זוהר ראובני. "חסרים מקומות שפתוחים בשבת, מסעדות, ג'ימבורי לילדים שמהווים חלק גדול מהאוכלוסיה כאן. בשנה האחרונה פתחו בהרבה ערים מתחמי נינג'ה ופה אין כזה. וזה עוד מבלי שאזכיר קולנוע או בריכה".
עד כמה זה חסר לכם?
"בינתיים אני נוסע לערים אחרות. זה מה שקורה שאין ניהול ראוי ואין תכנון לטווח ארוך, ולא היה צריך לתכנן 15-20 שנה קדימה. אנחנו בעיר מ-2015 ודורשים ניהול תקין וחכם ופשוט מתעלמים מאיתנו. אנחנו באים ממקומות אחרים, הצגנו את הדרישות ופשוט מתעלמים".
קראו גם:
תושבת אחרת בשם נורית אומרת כי לה חסר "תחבורה ציבורית ראויה ובעיקרה רכבת שתגיע לתוך העיר כמו רכבת קלה או מטרו כדי שלא נתנתק מהמפה של גוש דן. בנוסף, יש פה מחסור בבריכות עירוניות, מועדוני ספורט, קולנוע ואירועי תרבות. כדי לבלות הצעירים צריכים לצאת מחוץ לעיר אבל יש לאפשר להם ליהנות בראש העין כדי שלא יצטרכו לצאת ממנה ולחזור הביתה בשעות מאוחרות".
תארי את התחושות בעקבות המצב.
"העיר בהתפתחות מ 2013, כבר 8 שנים והגיע הזמן לשחרר אותנו מהתדמית הזו. נעשה כאן משהו שלא נעשה באף עיר אחרת כי אף אחד לא הסכים לחתום על הסכם גג כזה. כל כך הרבה יחידות דיור בלי להבטיח תשתיות ודברים נוספים. זה כשלון של העירייה".
תגובת העירייה תובא כשתתקבל.
כל העדכונים - חדשות ראש העין