כעס גדול מצד הורים במתחם E שבפסגות אפק בעקבות שיבוץ שמונה גני ילדים בהם לומדים ילדיהם בתחומי בית הספר הצומח.
לטענתם, התנאים במקום לא ראויים להפעלת גנים כשבין היתר שתי החצרות, שאמורות לשמש ארבעה גנים כל אחת, קטנות ונטולות משחקים, ותאי השירותים שבמסדרונות לא מספיקים עבור מאות הילדים.
1 צפייה בגלריה
אחד מגני הילדים. תנאים לא נאותים
אחד מגני הילדים. תנאים לא נאותים
אחד מגני הילדים. תנאים לא נאותים
(צילום: באדיבות ההורים)
כאמור, מדובר בשמונה גני ילדים בגילאי טרום טרום חובה וטרום חובה שהחלו את שנת הלימודים בבית הספר הצומח בכיתות שהוסבו לגנים מפאת מחסור במבנים תואמים בשכונה. אלא שההורים טוענים כי הכיתות קטנות, שתי חצרות שאמורות לשמש את ארבעת הגנים, קטנות מאוד ודלות במשחקים ומתקנים, ותאי השירותים המשותפים לכולם ששוכנים במסדרונות לא יכולים לענות על צרכי הילדים.
"הילדים צריכים להתאפק במשך כמה דקות עד שאחת הסייעות תוביל אותם אל השירותים. כשאספתי את הילד שלי באחד הימים הוא היה רטוב מפיפי והוא אמר לי 'לא שמעו שביקשתי לצאת'", מספרת בתסכול אם לילד באחד הגנים. "פחות מתאים לי שהילד מסתובב כמו כלב ומבקש שיוציאו אותו לעשות פיפי, ושלא נדבר על זה שאין לו משחקים בחצר. אמנם הגננת משתדלת מאוד אבל בשורה התחתונה הילדים כלואים בכלוב ולא יכולים לעבוד על הרבה אלמנטים שעובדים עליהם בגן רגיל".
קראו גם:
ומה אומרים לכם בעירייה?
"לגבי החצר- רוצים שנחלוק חצר אחרת עם שני גנים קיימים שסמוכים לבית הספר. לגבי שאר הבעיות הם אומרים 'אין מה לעשות, זה המצב. שנה הבאה יהיה גן'. העירייה צוחקת עלינו בפנים. הם לא מפחדים מביקורת ציבורית והמצב לא מעניין אותה. הם מתנהגים כמו נידון למוות שאין לו מה להפסיד ולא מעניין אותו דבר. אמרו לנו 'יסדרו, יעשו, אל תדאגו' אבל אי אפשר היה להתארגן על מתחם גנים מראש? בפברואר 2021 נסגרה ההרשמה לגנים , ידעתם מה מצבת הילדים שצריכה להיכנס לשכונה, אז למה לא להסדיר מקום ראוי? לא צריך לבנות תשתיות לתושבים?".
את הכעס מוציאים ההורים גם ברשתות החברתיות ואחת האמהות כתבה ברשת החברתית "אנחנו לא מרגישים שיש פה חינוך או משפחה. אנחנו כן מרגישים שיש הזנחה, חוסר תכנון, חוסר ארגון, התנהלות קלוקלת ביזיון". תושב אחר הוסיף "אנחנו בשוק שהילדים צריכים להיות במתקנים מאולתרים שאינם תואמים את הסטנדרט הבסיסי".
תגובת העירייה: עיריית ראש העין פועלת רבות בתחום החינוך ונערכה סביב השעון לפתיחת מוסדות החינוך בעיר הכוללים 204 גני ילדים. אנו קשובים להורים ופועלים בשקיפות ושיתוף פעולה. אנו מודעים לכך שיש מספר פערים במתחם המטופלים בימים אלה.
פתיחת גנים בבתי ספר היא בשל חוסר מבנים ואילוצים של עיר הנמצאת בבנייה והתפתחות. יחד עם זאת, מוסדות החינוך פועלים בשיתוף פעולה ונערכנו בהתאם כדי למלא את הצרכים של כלל התלמידים. אנו מבקשים לשמור על שיח מכבד ומאחלים לכולם גמר חתימה טובה.
כל העדכונים - חדשות ראש העין