בשנת תשפ"ג ייפתח לראשונה בבית חינוך אשכול בראש העין מסלול לימודים ייחודי לעולים לכיתה א, המשלב יחד דתיים, מסורתיים וחילונים.
1 צפייה בגלריה
חילונים ודתיים יחד
חילונים ודתיים יחד
חילונים ודתיים יחד
(צילום: יח"צ מיתרים)
בית הספר מלווה ע"י רשת מיתרים, המקדמת את החינוך המשלב בישראל בלמעלה מ-100 מוסדות חינוך. ההרשמה למסלול המשלב לעולים לכיתה א היא באמצעות אגף החינוך של עיריית ראש העין. כמו כן, בימים אלו מוקם מסלול של החינוך המשלב גם לילדי הגן.
לאור הביקוש בקרב משפחות רבות לחינוך איכותי המדגיש את החיים המשותפים בין הקבוצות השונות בישראל, נולד זרם החינוך המשלב הפועל בהצלחה בעשרות מוסדות חינוך בכל רחבי הארץ. בשכונת מצפה אפק בראש העין התארגנה קבוצת הורים שזכתה לשיתוף פעולה צמוד של עיריית ראש העין.
בית חינוך אשכול, בהובלת המנהלת לימור נגר, לקח על עצמו לקדם את מסלול החינוך המשלב מתוך אמונה שהדרך לאחדות בעם מתחילה בחינוך, יחד עם עיריית ראש העין שנרתמה לנושא ובגיבוי של חבר מועצת העיר עופר גבאי ומטה הורים שהוקם למען החינוך המשלב. שיתוף פעולה זה יתן מענה למשפחות רבות בעיר ויקדם את החיים המשותפים בין דתיים, מסורתיים וחילונים.
קראו גם:
החינוך המשלב פועל בהצלחה בבתי ספר רבים בכל רחבי הארץ. רשת מיתרים שהוקמה לפני כ-20 שנה, מעניקה ליווי פדגוגי וכלים המאפשרים לילדים דתיים, מסורתיים וחילונים ללמוד יחד ולמצוא שפה משותפת.
ד"ר רנית בודאי היימן, מנכ"לית מיתרים: ""החינוך המשלב הוא יעד אסטרטגי של מדינת ישראל ואנחנו, במיתרים, נמשיך לפעול כדי לממש את החזון, בראש העין ובמקומות נוספים בכל רחבי הארץ."
עופר גבאי, חבר מועצת העיר ראש העין: "״למעלה מחמש שנים ועוד טרם הגיעי לעיר, בהם אני פועל יחד עם קבוצת הורים נחושה להקמת מסלול חינוכי משותף לחילונים, דתיים ומסורתיים ואני מאד שמח לבשר כי בשנת הלימודים הבאה (תשפ״ג) ייפתח בית ספר בנוסף לגן משותף."
"בתקופה בה השיח והמעשה מרחיבים את השסע בחברה הישראלית, המסגרת המשלבת מביאה איתה בשורה משמעותית של אחדות, הכלה, וכבוד לאחר וחשובה עד מאד לרקמה האנושית בעיר מתפתחת כראש העין.״
סיגל ישראלי חדד, נציגת ההורים: "קיימת קבוצה גדולה של משפחות איכותיות המבקשות לחנך את ילדיהם על ערכי היהדות, ציונות ותרבות ישראלית, תוך כדי שמירה על הזהות מהבית.
"פתיחת גן ובית ספר משותף בראש העין, בליווי רשת מיתרים, מאפשרת לנו לשלוח את ילדינו בלב שקט ובידיעה שהם מקבלים את החינוך הטוב ביותר התואם את הערכים שלנו. אנו מאמינים כי החינוך המשותף יהיה חוד החנית של בתי הספר בראש העין ויהיה אבן שואבת עבור משפחות איכותיות נוספות שרוצות חינוך איכותי וערכי עבור ילדיהם".
כל העדכונים - חדשות ראש העין