לאור מקרי האלימות במוסדות החינוך בכל הארץ, בבית הספר ע"ש שמעון פרס בראש העין החליטו להרים את הכפפה והחלו ביוזמה של "סיירת חברתית".
הסיירת החברתית היא סיירת תלמידים המסיירים בבית הספר במהלך ההפסקות במטרה לזהות ילדים בודדים, לתת לילדים רעיונות למשחקים חברתיים, לשמש מודלינג ודוגמה לתקשורת חברתית חיובית ומכבדת.
1 צפייה בגלריה
"לא רק לנו זה קרה"
"לא רק לנו זה קרה"
מזהים מקרים חברתיים ומנסים לתת פתרונות
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו גם:
במהלך החודשיים האחרונים, ילדי כיתה ד' בבית הספר עברו תהליך הכשרה בו למדו לזהות מקרים חברתיים שונים, לנתח אותם וגם לנסות לתת להם פתרונות. הילדים למדו מהם הערכים החברתיים החשובים, למדו לזהות התנהגותיות חברתיות ולא חברתיות.
ילדי הסיירת מסתובבים עם פנקס בו הם מתעדים את המצבים שבהם נתקלו, מקרים בהם הצליחו לסייע, דילמות שהתעוררו. הפנקס עובר מקבוצה לקבוצה לשם מעקב וגם משמש לתיעוד ולמידה. בסוף כל שבוע, הילדים של הקבוצה מספרים לכל הכיתה על מה שחוו ועושים שיח על מה שעבר עליהם במהלך המשמרות. יועצת השכבה ומחנכת הכיתה מלוות את התהליך באופן צמוד, מנהלות שיח עם הכיתה, מסייעות במציאת פתרונות לדילמות שהתעוררו.
ליאור אוחנה, תלמידת כיתה ד' המשתתפת במיזם: "אנחנו מסתובבים בהפסקות בבית הספר ורואים האם יש ילדים בודדים ועוזרים להם כדי שלכולם יהיו חברים".
שפרה סטרוסקי, מנהלת אגף חינוך ונוער: "המנהיגות החינוכית מתחילה במנהלת בית הספר, הצוות, ההורים ומחלחלת עד אחרון התלמידים. קבוצת השווים היא קבוצה משפיעה על הילדים ואנו גאים במנהיגות שלנו".
כל העדכונים - חדשות ראש העין