רוצים לטייל בראש העין? תשלמו: תושבים בראש העין ממשיכים להביע את אי שביעות רצונם סביב מגדל צדק. הסיבה כעת: קיצור שעות הכניסה בשעות הבוקר ללא עלות משלוש שעות לשעתיים. חבר המועצה עומר רצון טוען כי מדובר בבקשה של רשות הטבע והגנים, ואילו ברט"ג טוענים כי העניין תואם עם העירייה.
1 צפייה בגלריה
גן הלאומי מגדל צדק ראש העין
גן הלאומי מגדל צדק ראש העין
גן הלאומי מגדל צדק ראש העין
(צילום: אורי קייזר רשות הטבע והגנים)
כאמור, עד הימים האחרונים ניתן היה להיכנס לגן הלאומי מגדל צדק ללא תשלום בין השעות 6:00 עד 09:00 בבוקר באופן רגלי דרך הכניסה מכיוון פסגות אפק, וזאת בעיקר לשם פעילות ספורטיבית. אלא שכעת, הופתעו תושבים לגלות כי הכניסה תתאפשר ללא עלות רק עד השעה 08:00 כשלאחר מכן היא תתאפשר בתשלום בלבד ואך ורק דרך השער הראשי.
התושבים כועסים על ההחלטה, כמו גם על אי פתיחת כניסות נוספות לגן הלאומי דרך ראש העין עצמה מלבד הכניסה הראשית שמחייבת אותם לצאת מהעיר ולבצע פניית פרסה בסוף רחוב בן גוריון, בצומת עם כביש 444. אגב, האפשרות לבצע פניה זו נפתחה רק בימים האחרונים בעקבות פניה של חבר המועצה עופר גבאי, שכן עד כה נאלצו התושבים לנסוע עד צומת עינת או נחשונים כדי לחזור על עקבותיהם ולהיכנס לפארק.
קראו גם:
בתגובה לפוסט זועם שהעלה תושב העיר בנושא קיצוץ השעות ענה חבר המועצה עומר רצון כי "בבירור שערכתי נמסר לי שעקב הענות של 'בודדים' ותום תקופת הפיילוט (סוכם לחצי שנה) ביקשה רשות הטבע והגנים לצמצם את הזמנים בשעה (מ-06:00-08:00) באופן קבוע".
אלא שאת התושבים התשובה הזו לא מספקת. "זה מכעיס מאוד", אומר אחד מהם. "יש אנשים שמגיעים לשם באופן קבוע בשעות הבוקר ועושים שם הליכות. מ6:00 עד 09:00 זה לא מספיק אבל זה עוד סביר, אבל שעה קודם זה כבר לא. אחרי 8:00 סוגרים את השער מהשכונה ואז צריך לעשות דרך ארוכה הרבה יותר הביתה".
"ראיתי את התשובה שעומר רצון כתב ברשת החברתית אבל גם אם יש שני אנשים, מה זה מפריע לכם שהשער פתוח? למה לקצר את הזמנים? הוא גם כתב שרשות הטבע והגנים ביקשה, זה אומר שמישהו היה צריך לאשר את זה. מדוע הסכימו לכך?".
אתה מרגיש מקופח כתושב ראש העין בכל ההתנהלות סביב מגדל צדק?
"בוודאי. אני מצפה שהעירייה תדאג לתושבים אבל מה שקורה זה בדיוק ההיפך, ובמקום להאריך את הזמנים מקצרים אותם. הם לטובתנו או לטובת רשות הטבע והגנים? הייתי שמח לדעת מה הסיבה שאישרו את הקיצור ומה זה נותן לעירייה. יש הרבה אנשים מבוגרים שאני מכיר שמגיעים לשם בשעות האלו".
מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה: "המתווה לכניסה ללא עלות כפי שהונהג בגן הלאומי מגדל צדק בתיאום עם עיריית ראש העין הוא מתווה חריג עבור תושבי ראש העין שאיפשר להם עד כה להיכנס לגן ללא תשלום בין השעות 6:00-9:00. מבחינת הנתונים עולה כי מספר הנכנסים היומי לגן מקרב תושבי העיר אחרי השעה 8 עומד על פחות מ-10 אנשים ביום.
על מנת ליצור אחידות בין הגן הלאומי מגדל צדק לשאר השמורות והגנים הלאומיים בהם הכניסה מתאפשרת רק החל מהשעה 8:00 בבוקר הוחלט בתיאום עם העירייה לעדכן את שעות הכניסה ללא תשלום לשעות 6:00-8:00 בבוקר. יודגש כי תושבים הנכנסים לגן הלאומי בשעות אלה יכולים להמשיך ולשהות בו עד שעת הסגירה היומית".
תגובת העירייה תובא כשתתקבל.
כל העדכונים - חדשות ראש העין