האם גני הילדים בראש העין יושבתו בקרוב? הסתדרות המורים הכריזה לאחרונה על סכסוך עבודה בינה לבין עיריית ראש העין, על רקע התנהלות העירייה בנושא הסייעות בעיר. המשמעות: שביתה שנקבעה החל מה- 28 לחודש, אם לא יימצא פתרון.
על פי החוק, בגני ילדים עירוניים בגילאי 3-4 בהם לומדים 30 ילדים ומעלה, ישנה זכאות לסייעת שנייה בתקצוב משרד החינוך. אלא שבהסתדרות המורים לא חוסכים בביקורת על עיריית ראש העין שלטענתה פועלת "באופן שפוגע קשות בתנאי העבודה של הגננות בעיר, וזאת חרף פניות בעל פה ובכתב בנושא ולמרות שהתקן מחייב הפעלת הגן בהרכב של גננת ושתי סייעות".
1 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
השביתה מתוכננת ל-28 באוקטובר
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
עוד הוסיפו בהסתדרות המורים כי "עיריית ראש העין לא שולחת בכל מקרה סייעת מחליפה לסייעת נעדרת או לעיתים מוציאה סייעת מגן אחד ומעבירה אותה לגן אחר, כך שהגן של אותה סייעת נותר לפעול בתקן חסר".
בהסתדרות המורים תוקפים גם את משרד החינוך שלדבריהם "נמנע מכל מעורבות ואינו פועל להגנה על הגננות המועסקות על ידו ו/או של שמירת התקן המתחייב". כאמור, נכון לרגע זה, בשל נסיונות לפתרון הסכסוך שלא צלחו, נקבעה שביתה בגני הילדים על ידי הסתדרות המורים שתחל ב-28 לחודש ואילך.
"כל הזמן אומרים לנו שהמחסור בסייעות בגנים הוא בכל הארץ ולא רק בראש העין, אז למה רק פה הכריזה הסתדרות המורים על סכסוך עבודה?", אומר בכעס פעיל הציבור ותושב העיר, זוהר ראובני. "העירייה לא משקיעה בגיוס, לא עובדת עם חברת כוח אדם חיצונית, חוסכת לעצמה כספים רבים ומניידת סייעות אותן מגני טרום טרום חובה לגנים אחרים שבהם יש חוסר. הגננות מתוסכלות, הסייעות שבורות נפשית ופיזית וההורים מיואשים כשבכל בוקר הם מקווים שהגן יהיה פתוח. מי שהכי נפגע מכך הם כמובן הילדים שלנו".
מעיריית ראש העין נמסר בתגובה: "מדיניות הרשות הינה להימנע ככל שניתן מניוד סייעת שנייה. במקרים חריגים, ניוד סייעת שנייה מונע סגירת גן וזאת בכדי לאפשר שגרה מיטבית ורצף לילדי הגן ומשפחותיהם.
"אנו מקיימים תהליכי עומק, כדי שנוכל להימנע מניוד סייעות שניות וטרם ההחלטה לנייד סייעת שנייה, נעשים מאמצים מרובים לגיוס כח אדם, לרבות בחינת אופציות וחלופות נוספות. כמו כן, יש מאגר של 50 סייעות מחליפות. אנו מודעים למורכבות ועושים הכל למען ילדי הגנים והצוות".
כל העדכונים - חדשות ראש העין