ראשי הרשויות של ראש העין, כפר קאסם ואורנית בפנייה לחברי הות"ל – לא להצביע בעד הפקדת תכנית תת"ל 98 (תחנת הכוח בצומת קסם) להערות הציבור, ובכך למעשה למנוע את המשך קידום התכנית.
1 צפייה בגלריה
(מאהל המחאה נגד תחנת הכוח בצומת קסם, אשתקד. צילום: מתן דויטש)
במכתב פנו ראשי הרשויות לוועדה לתשתיות לאומיות לאחר הדיון האחרון שהתקיים ב-13.7, וביקשו שלא להפקיד את תכנית תחנת הכוח לשלב הערות הציבור וכמובן שלא להקים את תחנת הכוח כלל "למען איכות חייהם ובריאותם של התושבים הרבים האזור". במכתב שכולל שבעה עמודים ישנן לא מעט טענות כנגד הקמת תחנת הכוח.
מהמכתב עולה טענה על אי עמידה בתנאי סף של הצעת החברה "קסם אנרגיה", "ומסיבה זו הייתה צריכה התכנית להידחות על הסף בעת הוצגה, לשון במכתב. תנאי סף נוסף שאין התכנית עומדת בו לכאורה הוא המרחק מאזורי מגורים בנויים ומאוכלסים. לפי התכנית, התחנה תקום במרחק של כמה מאות מטרים בלבד מאזורי מגורים מההווה וגם אזורים עתידיים. גם עניין זיהום האוויר מצוין במכתב. ראשי הערים מציינים שניטור האוויר שנעשה בתחנת הניטור שנמצאת בסירקין בפ"ת אינו סביר ואינו פרקטי לרמת זיהום האוויר בראש העין, ולכן ישנה דרישה לבצע ניטור בעזרת תחנה ניידת סמוך למקום בו מתכננים את תחנת הכוח.
בין הטענות הנוספות והמנומקות ניתן לציין את הסכנה שקיימת בהמצאות תחנת כוח בסמוך לערים ולתושבים באם חס וחלילה יהיה פיצוץ של גז או סולר. ראשי הרשויות מציינים גם את הנזקים שייגרמו לטענתם לרשויותיהם באם התכנית תצא לפועל – הברחת חברות הייטק ופגיעה בצמיחה כלכלית, בזבוז כספי ציבור על מנת לממן אנשי מקצוע שיעזרו במאבק כנגד הקמת תחת הכוח.
בסיפא של הדברים, ראשי הרשויות – שלום בן משה (ראש העין), עאדל בדיר (כפר קאסם) וניר ברטל (אורנית) פונים לאנשי הות"ל בבקשה "לפעול באחריות ובשיקול דעת רחב ולא לתת לה להגיע לשלב הערות הציבור".
מנהלת מחלקת איכות הסביבה בראש העין, דפנה לביא אמרה למיינט ראש העין: "חשוב להגיד תודה לכל השותפים הנהדרים – התושבים ממטה המאבק המקומי, שהשקיעו מזמנם וממרצם יום וליל, למדו את הנושא על מגוון המורכבויות והדקויות שלו ופעלו לביסוס הטיעונים. תודה על אווירה נעימה, על שותפות מקצועית, מכבדת ועניינית. תודה לראש העירייה שמלווה מקרוב ונותן גיבוי לכל פעולה שעליה הוחלט במטה המשותף. אנחנו רק בתחילת המאבק, ונמשיך עד להסרת רוע הגזירה!".