"אני לא מתכוון לוותר, וההצלחה של השיר הראשון נותנת לי אדרנלין להמשיך בדרכי", כך מספר השבוע הזמר הים־תיכוני, נתנאל רדה (25) מפתח־תקוה, שלא מתכוון לעצור עד שכל בית בישראל יכיר את שמו ואת שיריו.
2 צפייה בגלריה
רדה. "להיות מוכר בכל המדינה בזכות השירים והקול שלי"
רדה. "להיות מוכר בכל המדינה בזכות השירים והקול שלי"
רדה. "להיות מוכר בכל המדינה בזכות השירים והקול שלי"
(צילום: ריאן)
בינתיים, הוא חתום על השיר "אמא", שעלה לרשת וצבר עשרות אלפי צפיות. השיר השני שלו כבר בשלבי עבודה, ואלבום ביכורים הוא רק שאלה של זמן.
מאחורי הצעיר הנחוש מסתתר סיפור חיים לא פשוט, שכולל אבא שלא נכח בחייו כבר בילדותו ומצב כלכלי מורכב בבית. הנשק הסודי שלו הוא חברתו בשלוש השנים האחרונות, שדוחפת אותו קדימה ועוזרת לו להגשים את חלומו.
"אני יודע שיש הרבה זמרים מוכשרים, אבל לכולם יש מקום", הוא אומר. "הסגנון שלי ייחודי והדרך שאני עובר מפרכת. אני יודע שזו רק שאלה של זמן עד שאצליח".

"דמעות בעיניים"

"כשהייתי בן שנתיים הוריי התגרשו", הוא מספר. "אבא עזב את הבית, וכמעט שלא ראיתי אותו. הוא גם לא עשה מאמץ מיוחד כדי שנתראה. אמא נאלצה לעבוד בשלוש עבודות כדי לפרנס אותי.
"היא עשתה כמיטב יכולתה, אבל אני זוכר הרבה פעמים בילדות את המילים 'לא' ו'אין כסף' כשביקשתי שתקנה לי דברים. היא פשוט לא יכלה להרשות לעצמה. בגלל שהיא הייתה המפרנסת היחידה ונעדרה מהבית הרבה, ההורים שלה עזרו לגדל אותי".
איך השפיעה עליך הילדות בלי אבא והמצב הכלכלי הלא פשוט בבית?
"זה פגע מאוד בביטחון העצמי שלי. מאז שאני זוכר את עצמי לקחו אותי הרבה פעמים לעובדות סוציאליות ולשיחות עם אנשי מקצוע, שליוו אותי ממש עד תקופת הצבא. כשהלכתי לחברים וראיתי איך האבות שלהם מתנהלים מולם, היו לי דמעות בעיניים כי זה משהו שלא היה לי אף פעם.
קראו עוד>>
"אני חושב שכל ההשפעה של המצב הפכה אותי לנער מאוד מרדן. זה הגיע למצבים שהייתי מסתובב עם חברים, שלא הייתי צריך להסתובב איתם, ועושה הרבה שטויות. אמא מאוד חששה שאדרדר והייתה יוצאת בלילות לחפש אותי.
"לשמחתי, היא, סבא וסבתא תמיד היו שם בשבילי ולא ויתרו עליי. אמא גם ממש התעקשה ונלחמה בשיניים כדי שאסיים את התיכון ולא אנשור".
נשמע שהיא דמות מאוד משמעותית עבורך?
"אין לך מושג עד כמה. אפשר לומר שמאז שאני זוכר את עצמי היא גם אמא וגם אבא בשבילי. מבחינתי היא דמות להערצה, לביאה אמיתית".
כמה שנים אחרי שהוריו התגרשו אביו התחתן שוב והקים משפחה חדשה. "אני זוכר שיום אחד הוא לקח אותי כדי שאכיר את משפחתה של אשתו", הוא נזכר. "מבלי להיכנס ליותר מדי פרטים אני יכול לומר שהרגשתי מאוד לא רצוי שם באותה סיטואציה. יש לי היום אחים שאני לא בקשר איתם ולא אזהה אותם גם אם יעמדו לידי בתור לקולנוע".

רווית ואני

לצד הילדות הלא פשוטה המוזיקה תמיד הייתה ברקע, בעיקר הים־תיכונית. "הייתי שר בכל הזדמנות", הוא משחזר. "אני זוכר שנעמדתי מול המראה ודמיינתי כאילו אני מופיע בקיסריה".
למה לא עשית עם זה משהו?
"כי לקח לי הרבה מאוד זמן להאמין בעצמי. תמיד הרגשתי לא מספיק טוב, אולי כי שמעתי הרבה פעמים את המילה 'לא' בחיי''.
לפרנסתו עובד נתנאל בחברת המכוניות "אלבר", שבה הוא משמש כראש צוות. באותה חברה הוא הכיר את זוגתו בשלוש השנים האחרונות, רווית בר, שזיהתה את הפוטנציאל שלו.
2 צפייה בגלריה
נתנאל ורווית.
נתנאל ורווית.
נתנאל ורווית. האישה שאיתו
(צילום: פרטי)
"כשרווית שמעה אותי שר, היא הייתה בהלם וממש הכריחה אותי לעשות עם זה משהו", הוא נזכר. "היא החלה לשלוח הודעות לאינספור מוזיקאים באינסטגרם כדי שישמעו אותי, וככה הגעתי לעדי ליאון. הוא הזמין אותנו לאולפן שלו והתלהב מהקול שלי. הוצאתי איתו כמה קאברים ועבדנו יחד במשך שנה. זה ממש הכניס אותי לעניינים ולתוך העולם הזה".
מה היה השלב הבא?
"החלטתי שלא משנה במה זה כרוך אני יוצא לדרך עם סינגלים שלי, שיכתבו בשבילי, עליי ולמעני. כדי שבאמת יכירו אותך צריך להביא הרבה מאוד כסף מהבית ואני עובד 12 שעות ביממה בשביל זה. מבחינתי זה כמו לחסוך לדירה".
כדי שזה יקרה יצרה רווית קשר עם המוזיקאי אופיר כהן, שנתנאל מעריך מאוד, והשלושה נפגשו. "היה בינינו קליק מיידי", מספר נתנאל. "ממש נפתחתי בפניו עם סיפור החיים שלי. חודשיים אחרי הוא יצר קשר, הזמין אותי לאולפן שלו ולחץ על הפליי. התנגן שם שיר שהוא כתב והלחין בהשראת הסיפור שלי בשם אמא. הקשבתי למילים ולמנגינה ובכיתי כמו ילד. הקלטתי את השיר, שזכה לעשרות אלפי כניסות".

"להיות מוכר"

ההצלחה של השיר, ובעיקר התגובות שקיבל, מילאו אותו בהרבה ביטחון ומשהו בו השתחרר. "אנשים ממש התרגשו", הוא אומר. "קיבלתי הודעות מזרים שפנו אליי וסיפרו לי עד כמה זה ריגש אותם. היה אפילו בחור שהתקשר אליי ואמר לי: 'אתה לא יודע מה עשית לי. כששמעתי את השיר ישר התקשרתי לאמא שלי עם דמעות בעיניים'".
מה זה עשה לך?
"נתן לי הרבה מאוד כוח, זה משלים לי את כל החסכים שהיו לי".
מה החלום שלך?
"להיות מוכר בכל המדינה בזכות השירים והקול שלי. אני רוצה להופיע על כל במה אפשרית ושאנשים ידעו מי זה נתנאל רדה. אני מאמין שאני יכול לרגש ולעשות טוב לאנשים בזכות המוזיקה".
מי המודל לחיקוי?
"אייל גולן, חד־משמעית. אני זוכר שהייתי קטן שרתי את 'אלוהיי' וזלגו לי דמעות בעיניים. גדלתי על השירים שלו וראיתי איך הוא מצליח. הוא גם מגיע עם רקע די דומה לשלי, שזה אומר שעם כישרון אפשר להתגבר על הקשיים ולעשות הכל".
אתה יודע שיש הרבה זמרים מוכשרים וברור שלא כולם מצליחים.
"אני מאוד מאמין בעצמי ומשוכנע שאצליח. אני לא מתכוון לוותר וההצלחה של השיר הראשון מסמלת לי שאני בדרך הנכונה".
לסיום סגרת סוג של מעגל עם אבא?
"בערך. אנחנו מדברים מדי פעם בטלפון ויש איזו אינטראקציה בינינו. זה הרבה יותר טוב ממה שהיה פעם".
לעדכונים: חדשות ראש העין