אחד ממנהגי חג הפורים כידוע הוא משלוח מנות. אלא שזו השנה החמישית ברציפות שבראש העין המנהג מקבל משמעות נוספת וחשובה מאוד. ביום שלישי הבא, ה-18 לחודש, תתקיים אריזה של משלוחי מנות שכל ההכנסות ממכירתם מיועדות לטובת מחקרים ופיתוח תרופה להצלת אלון לוי בן ה-11, החולה במחלת ניוון השרירים "דושן" חשוכת המרפא.
1 צפייה בגלריה
אלון לוי. צילום: באדיבות עמותת חיים לאלון
אלון לוי. צילום: באדיבות עמותת חיים לאלון
אלון לוי. צילום: באדיבות עמותת חיים לאלון
"אלון נחלש ועושה פחות דברים משנה שעברה", מספר אביו אלעד לוי. "הוא לא עולה במדרגות, לא נכנס לבד לאוטו, צריך עזרה בהלבשה ובפעולות נוספות. יש לו אופניים מיוחדים, רכב ממונע מיוחד וכלב שירות שמסייע לו. הוא אמנם בן 11, אבל עם כוחות פיזיים של ילד בן 5".
"כרגע אנחנו מחפשים דברים שיעכבו את קצב ההתדרדרות ובמקביל גם מחפשים תרופה. הבאנו כמה ניסויים מהעולם, ואלון מנסה כמה תרופות ניסיוניות בעצמו. הסכומים שאנחנו נדרשים להשקיע גדלים בכל שנה. אם לפני כשנה דובר על כמיליון דולר, היום הסכומים מתקרבים לפי שניים".
איך מגיעים לסכומים האלו?
"חלק ניכר בפורים, ממשלוחי המנות, והחלק הנוסף מתורמים וגופים נוספים שנרתמים לסייע".
בשנה שעברה נארזו כ- 300 אלף משלוחי מנות במספר מוקדים ברחבי הארץ והשנה צפויה להיארז כמות דומה, כאשר כל משלוח נמכר ב-12 שקלים. "אנחנו קונים את המוצרים במחיר עלות ומתחייבים לתכולה אחידה בכל המשלוחים, שיותאמו לכל בעלי האלרגיות האפשריות", מציין לוי. "האריזה נחמדה ומתבצעת מהר יחסית, אבל הקושי הוא במכירה. כאן אנחנו צריכים את התגייסות הציבור הרחב ברכישת המשלוחים".
איך התחושות לקראת צאת הפרויקט לדרך, שנה נוספת בראש העין?
"מדהימות. יש היערכות רבה. אנשים מתארגנים ועובדים כבר חודש לפני, ואנחנו מצפים מאוד ליום הזה".
תושבי ראש העין מוזמנים להגיע ולסייע באריזת המשלוחים שתתקיים כאמור ביום שלישי הבא, ה-18 לחודש באולם 'רבין' שבדרך מנחם בגין, בין השעות 15:00-21:00.
הזמנת משלוחי המנות מתבצעת דרך האתר של עמותת 'חיים לאלון' בכתובת www.lifeforalon.org.il .
אירוע אריזת המשלוחים אשתקד | צילום ועריכה: דוד אביטל