2 צפייה בגלריה
איזור התעשייה בראש העין. בעלי העסקים מיואשים | צילום: אלון
איזור התעשייה בראש העין. בעלי העסקים מיואשים | צילום: אלון
איזור התעשייה בראש העין. בעלי העסקים מיואשים | צילום: אלון
למרות שהעירייה הבטיחה שהמקום יתפתח והבעיות יפתרו – לדברי בעלי עסקים באיזור, המצב ברחוב העבודה בראש העין לא משתפר.
בין הבעיות והליקויים העולים ברחוב ניתן לציין את מצב הכביש העגום, הגישה למכון הטסטים הפופולארי דרך הכביש הראשי של הרחוב, ומוסכים רבים אשר משפיעים על העסקים בסביבתם.
"כשרק פתחתי כאן את העסק לפני כמה שנים המצב עוד היה סביר", מספר אלון, בעל מועדון כושר וממשיך: "הכביש שבור לחתיכות ויש בו בורות של ממש. לקוחות יודעים שאי אפשר להגיע לעסק שלי בימים מסוימים בגלל העומס הרב שנוצר בעקבות כל הבאים למכון הטסטים שאין אליו דרך גישה נפרדת כך שלא יהיו פקקים ועומס.
2 צפייה בגלריה
 צילום: אלון
 צילום: אלון
צילום: אלון
"העירייה רוצה להפוך את הרחוב לחד סטרי. אני לא רואה איך זה עוזר. ההפך, זה יביא למצב שבו העומס יהיה לכיוון אחד, היציאות והכנסיות יהפכו לעמוסות יותר. גם האופן בו המוסכים מתנהלים, ללא כל בקרה או אכפתיות – מעמידים רכבים באמצע הכביש, שופכים שמן, משאירים רכבים על ג'קים במשך ימים. יש גם כאן מוסכים שמקבלים רכבים שעברו תאונות ומובאים בלילה עם גרר ומוצבים מול המוסכים. רכבים שרופים והרוסים, כאלה שלא יחזרו לכביש והם פשוט חוסמים חניות ואף עומדים על מדרכות".
מה לגבי פקחים ודוחות? לאילו גורמים פנית?
"אני יליד ראש העין ומכיר את הפקחים. קנסות שהם חילקו לא עזרו והם יודעים שאין מה לעשות אז הם מתעלמים פשוט מכל הבעיות והטענות האלה. ההתנהלות היא כאילו הכל בסדר ועם זה יש להתנהל. נמאס לי שדברים לא זזים ואף אחד לא מתייחס. פניתי למנכ"ל העירייה ולחבר מועצה שהבטיח לי שיטפל בסיטואציה עוד בתקופת הבחירות".
אלון מוסיף ואומר כי גם הארנונה עלתה בשנה האחרונה והיא אף צפויה לעלות פעם נוספת. "דיברתי עם קולגות מרחבי הארץ והבנתי שברוב המקומות מפנים אשפה פעמיים בשבוע, אצלנו רק פעם אחת", הוא אומר בייאוש, "אני לא זוכר מתי ראיתי פה רכב ניקיון. גם אין קרטוניה. אם בית עסק לידי מקבל הספקה בקרטונים הוא מפנה אותם לרחוב ביום הפינוי באמצע הרחוב. בקיצור, שוכחים אותנו כאן ולא מתייחסים אלינו.
מעיריית ראש העין טרם התקבלה תגובה.