ראש העין סובלת מלא מעט בעיות תחבורתיות, וגם כשתושביה קיוו שהעיר תהיה חלק בתכנית הרכבת הקלה הדבר לא קרה. פתרון חלופי לטווח הרחוק יותר היה תכנית המטרו (רכבת תחתית) במרכז הארץ, שבה נכללה ראש העין כקצה המזרחי של התכנית, אך כעת נראה שגם המטרו לא יגיע לראש העין.
צילום המחשה: shutterstock, נת"עצילום המחשה: shutterstock, נת"ע
צילום המחשה: shutterstock, נת"ע
(צילום המחשה: shutterstock, נת"ע)
לפני מספר ימים פרסם חבר המועצה העירונית, רז שגיא, פוסט בפייסבוק בו טען שיש להוסיף תחנות נוספות לתכניות המטרו העתידי משום שבתכניות שהיו והוצגו בפוסט הייתה תחנה אחת בלבד באזור הגדול ושעתיד לגדול עוד יותר של פסגות אפק.
הפוסט הביא את אחד מתושבי העיר לבדוק את מצב התכניות הללו, וכאשר נכנס לאתר של החברה הממשלתית האחראית על הפרויקט, נת"ע – נתיבי תחבורה ציבוריים הופתע לגלות שישנה מפת קווים מעודכנת בה לא נכללת ראש העין. במקום להמשיך מזרחה הקו (M2) צפוי להסתיים בין כפר סירקין לגבעת השלושה.
בפנייה שעשה לנת"ע התקבלה התשובה הבאה: "ערכנו בדיקות מקיפות בעניין מעבר קו מטרו לראש העין. משיקולים סביבתיים רבים הקשורים בפגיעה באקוויפר ובמאגרי המים התת קרקעיים המצויים במרחב ראש העין הוחלט שלא לקדם את תוואי המטרו לראש העין. משרד התחבורה מקדם בימים אלה תכנית מרחבית להסעת המונים אשר תיתן מענה לצרכי העיר והמרחב הסובב אותה (אלעד, כפר קאסם, אריאל)".
"מדובר באבסורד, המטרו מזיק לאקוויפר אבל תחנת הכוח הצפויה לא? איך בכלל דבר כזה קרה והאם העירייה יודעת ופועלת בעניין?", אומר התושב בתגובה לדברים הללו.
תגובת עיריית ראש העין תתפרסם כשתתקבל.