1 צפייה בגלריה
צילום: אזרחים למען אוויר נקי
צילום: אזרחים למען אוויר נקי
צילום: אזרחים למען אוויר נקי
יש שינוי באופק? מבצע אכיפה מטעם המשרד להגנת הסביבה נגד עבירות שריפת הפסולת בכפר קאסם יצא לדרך.
מזה תקופה לא קצרה שתושבי ראש העין והאזור סובלים מתופעת שריפות הפסולת הבלתי חוקיות בכפרים הערביים. מעבר לריח הרע והעשן, אשר משחיר את השמיים, הדבר מביא לפגיעה בבריאות התושבים הנחשפים לעשן המזוהם.
בנוסף, מדובר בעבירה על החוק ופגיעה בסביבה. התארגנות "אזרחים למען אוויר נקי" שקמה בעקבות התופעות הללו נאבקת מזה חודשים בתופעה באזור ראש העין ובכלל הארץ.
"מדובר בתופעה ארצית אבל הארגון קם מתושבים שגרים באזור ראש העין, הוד השרון וכפר סבא. אנחנו מברכים על האכיפה שהתחילה להיעשות בכפר קאסם ומקווים שהיא תועיל ושזו רק ההתחלה. מדובר בבעיה שדורשת טיפול שורש ותכנית כלל ארצית ושיתוף פעולה של כמה וכמה משרדי ממשלה. לצערנו נכון לעכשיו המשרד היחיד שמשתף אתנו פעולה גם אם אנו לא תמיד מסכימים הוא המשרד לאיכות הסביבה. אני מקווים שתקום ממשלה בהקדם ותועלה תכנית יסודית לטיפול בתופעה החמורה. בינתיים, תחילת הפעילות המעשית של היחידה המיוחדת שקמה לפני כמה חודשים לטיפול בשריפות בלתי חוקיות של פסולת היא מבורכת אך זה לא סוד שמעבר לחוסר בתכנית מקיפה יש חוסר בכוח אדם ולמרות שהאחראים לכך עושים את עבודתם נאמנה הם מעטים בסיטואציה מאוד שגרתית".
תגובת אזרחים למען אוויר נקי לפעילות האכיפה בכפר קאסם: "אנו מברכים על פעילות האכיפה בכפר קאסם, ומקווים כי זהו צעד ראשון בלבד בדרך למיגור תופעת שריפות הפסולת הפיראטיות בעיר, שנמשכת כבר שנים ארוכות. אין לנו ספק כי הפעילות לא היתה מתבצעת אלמלא פעילותנו העקבית מול הרשויות וללא הלחץ הציבורי הכבד שהפעילו בחודשים האחרונים תושבי כפר קאסם, ראש העין והסביבה. מדובר בפשיעה כלכלית בקנה מידה עצום, תופעה שמתרחשת במקומות רבים בארץ, אולם חמורה יותר היא הפגיעה המשמעותית שגורמת פשיעה זאת לבריאות הציבור. אנו שבים על קריאתנו להעמיד את הטיפול בשריפות הפסולת גבוה בסדר העדיפויות ולהקצות את כל המשאבים והתקציבים הנדרשים למיגור התופעה".