3 צפייה בגלריה
רחוב נדין גורדימר. בעייתי | צילום: מתן דויטש
רחוב נדין גורדימר. בעייתי | צילום: מתן דויטש
רחוב נדין גורדימר. בעייתי | צילום: מתן דויטש
על פי תמרור שניצב בכניסה לרחוב נדין גורדימר שבפסגות אפק, הוא היה אמור להיות רחוב משולב. לטענת הדיירים גם בעירייה הובטח להם כי יגורו ברחוב 'הולנדי' שקט ומסודר. אך גם בחלוף כ-3 שנים מרגע האכלוס, אין אזכור לרחוב משולב, ישנם ליקויי בטיחות חמורים והתושבים החוששים פונים (שוב ושוב) לעירייה בבקשה להסדיר את התשתיות - "לפני שיקרה אסון" לדבריהם.
אל מול הבתים החדשים בשכונה בכלל וברחוב בפרט, נאלצים תושביו לחיות ללא תשתיות מסודרות כשחלק מהמגיעים לאזור מנצלים זאת לטובתם.
בתחילת הרחוב ישנם סימוני חניות במרכז הכביש אך גם שמתקדמים וחוצים את רחוב גרטרוד עליון - המצב לא משתפר. השטח שבין שני צידי הרחוב בנוי כולו ככביש אחד גדול, ללא מדרכות, ללא אמצעי בטיחות, ללא הפרדה כלשהי בין הנתיבים וכמעט ללא תמרורים.
3 צפייה בגלריה
 צילום: מתן דויטש
 צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
בנוסף, ישנן חניות מסומנות בצידי הדרך אך פעמים רבות הן אינן מותירות מרווח הולם למעבר להולכי רגל, כך שמשפחה עם עגלת תינוק תצטרך לכתת רגליה בין כלי הרכב העוברים והשבים, כשישנם נהגים שאף חונים במרכז הכביש.
"איך שאתה יוצא מהבית, אתה מרגיש כאילו אתה באמצע הכביש", טוענת דפנה גלילי, תושבת הרחוב. "הרחוב פשוט לא מפותח ומהווה סכנת נפשות. בצידי הדרך אי אפשר ללכת כי לא תמיד יש מעבר וכל כמה מטרים ממילא יש תלוליות וחלקי ברזל. הרחוב עצמו נמצא בשיפוע, ובגלל שאין פסי האטה, לא תמיד נהגים נוסעים שם בזהירות".
"אחת הבעיות הגדולות אבל, הוא השביל לגינת השעשועים שלצידו מספר חניונים של בניינים סמוכים. שדה הראיה של הנהגים היוצאים ממנו מצומצם מאוד לנוכח מצב הרחוב והמשפחות עם הילדים נמצאות בסכנת חיים באופן קבוע. מלבד זאת, בגלל שהתושבים נאלצים ללכת על הכביש, פעמים רבות אמא הולכת עם עגלה יחד עם עוד ילד שרוכב על אופניים, ומספיקה מעידה אחת קטנה כדי שיקרה אסון".
3 צפייה בגלריה
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
צילום: מתן דויטש
מני, תושב נוסף בשכונה, מוסיף: "מדובר ברחוב רחב אבל כשחונים באמצע הכביש הוא הופך לצר ולחד סיטרי. אני לא יודע מי התחיל את המנהג המטופש הזה אבל כנראה שמאז אנשים מסתכלים אחד על השני שפועלים כך ומאמצים את העניין. בשבת בכלל יש פה טור ארוך של רכבים. במדינה שלנו עד שלא קורה משהו לא מטפלים בזה, וזו לא שאלה של אם יקרה אלא מתי יקרה. אני יושב לפעמים במרפסת ובמקום ליהנות מהנוף אני רואה אין ספור מקרים של 'כמעט ונפגע'. זה לא שאנחנו מתלוננים על מותרות, מדובר כאן בחיי אדם".
"זה כמו רולטה רוסית", מחזק את הדברים גבריאל פנחסוב, המתגורר אף הוא ברחוב. "אני כרוכב אופנוע כמעט נדרסתי מספר פעמים. כשאני יוצא מהחניון אני צריך להביט שמאלה לרכבים שמגיעים לכיוון, ולהסתכל ימינה גם לשביל המוביל לגן השעשועים וגם לחניונים האחרים לראות שלא מגיע רכב מהכיוון. כל זה בו זמנית, תוך כדי שאני מקווה ששדה הראייה שלי יהיה מספיק על מנת שלא תהיה תאונה".
לדבריה של דפנה, השכנים החליטו להתאגד ולפנות לעירייה שוב בדרישה לטפל בנושא. זאת לאחר מספר נסיונות קודמים לטענתה שלא נענו. "אנחנו מקבלים חצאי תשובות. אמרו לנו בהתחלה שלא מטפלים בזה כי יש עוד פרויקט שנמצא בבניה. אותו פרויקט אוכלס כבר לפני למעלה משנה. לפני כמה חודשים אמרו שישנו אתר בניה נוסף ברחוב וצריך להשאיר מקום לרכבי עבודה שיכנסו , אך תקופה ארוכה כבר שאף אחד לא עובד שם. זה המצב שאיתו אנחנו מתמודדים במשך שלוש שנים".
מעיריית ראש העין נמסר: "אנו מודעים לנושא ועבודות הפיתוח יחלו לאחר חוה"מ סוכות".